Кой първи ще продаде устройства за над $1 млрд.: Tesla или iPhone?

Комплектите от батерии Powerwall и Powerpack на Tesla провокираха огромен интерес по цял свят. Само десет дена след стартирането на продажбите се разбра, че Powerwall са разпродадени за периода до средата на 2016 г. Елон Мъск призна, че Tesla трябва да направи своята бъдеща „гигафабрика“ в Невада значително по-голяма. 

tesla-powerwall-battery-mounted-outside

Този ентусиазъм се превежда във вид на заявки на стойност 800 милиона долара, според Bloomberg Businessweek, и ако Tesla успее да превърне този огромен интерес в реални приходи, то батериите й могат да достигнат приходи от милиард долара по-бързо от iPhone.

Изчисленията на Bloomberg относно Powerwall са приблизително следните: Tesla е получила 38 000 заявки (резервации) за 50 000 до 60 000 Powerwall батерии. Умножено по 3000-3500 долара за едно устройство, това прави средно 178,8 милиона щатски долара във вид на заявки. Единственият проблем с тези резервации е, че те са направени като необвързващи изявления на интерес на уеб-страницата на дружеството.

Ютилити компаниите обаче също са направили заявки и тези резервации изглеждат много по-надеждни. PowerPack, батерията за комунални фирми, се радва на натрупани 25 000 резервации с общ капацитет 2,5 милиона киловатчаса, на цена от $250 за киловатчас, което възлиза на около 625 000 000 долара общо; този обем има голям шанс да бъде действително реализиран.

И така Bloomberg Businessweek разглежда как този случай с пускане на нов продукт на пазара може да се сравни с други два, които се определят като най-големите пускания на пазара на нов продукт: тези на iPhone и на Виагра. Публикацията признава, че е налице известна „несравнимост“ между трите случая, защото Powerwall е значително по-скъп продукт от другите два, а пък Виагра е значително по-лесна за производство, отколкото другите. И все пак изданието прави интересно сравнение.

iPhone достига продажби на стойност 1 милиард долара през първото тримесечие от пускането. Виагра постига същото чак през четвъртото тримесечие. Това разкрива колко точно значимо е постижението на Tesla да приближи продажби в размер на 1 милиард долара още в рамките на първите 10 дена от пускането на продукта и старта на приемането на заявки.

Всичко това говори много за радикалната промяна при възобновяемата енергия. Bloomberg подчертава: „Мъск внесе елемент на „стила Apple“ и огромен обществен интерес, типичен за потребителските продукти, в една област, която по същество касае инфраструктурни проекти… с потенциал да промени начина, по който се управляват електрическите мрежи, и скоростта, с която слънчевата енергия се възприема сред потребителите“.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*