Monsanto иска да купи Syngenta – дали ще се отърве от глифозата?

Monsanto Co, създателят на прословутия хербицид „Раундъп“, има амбицията да придобие швейцарската фирма за агрохимикали Syngenta – съперник, чиято продуктова гама предлага разнообразни селскостопански химикали. Този ход може да доведе до продажбата на поделението, което развива бизнеса с „Раундъп“ – част от дейността на Monsanto, донесла 5 милиона долара през миналата година. Сумата се равнява на една трета от приходите на корпорацията.

wild-grasses-429413_1280

Ключовата съставка в препарата е глифозатът. Това е най-широко използваният в света агент за унищожаване на плевели. Интензивното използване на глифозата се свързва с развитието на рак у хората и вече е довело до високи нива на устойчивост на плевелите. Затова коммпании като Monsanto, Syngenta и конкурентите им като BASF и Dow AgroSciences разработват алтернативни хербициди.

Има смисъл да направят това, да се оттеглят по-надалеч от глифозата“, каза Пайпър Джефри, анализатор в Brett Wong. „Те от известно време се занимават с този въпрос – тъй като резистентността [на плевелите] към глифозата продължава да расте, то стойността на този продукт вероятно ще намалява занапред“.

Кери Прийт, изпълнителен вицепрезидент на Монсанто по глобалните стратегии, заяви пред инвеститори по време на конференция, че покрай евентуалното придобиване на Syngenta компанията е отворена за преговори за продажбата на „някои припокриващи се препарати за растителна защита“.

Анализаторите от Wong казаха и, че китайската държавна China National Chemical Corp, по-известна като ChemChina, е добър кандидат за закупуване на бизнеса на Monsanto с хербицида „Раундъп“. Роберт Лу, вицепрезидент на ChemChina, отговарящ за чуждестранните придобивания, отрече тази теза пред медиите. Той посочи, че фирмата не обмисля подобен ход.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*