Самолетно гориво от захарна тръстика може да намали емисиите с 80%

За някои хора захарта е най-приятният и вкусен подсладител. Тя обаче е добра и в други области – може да помогне и за драстично намаляване на замърсяването от летенето на самолетите, а именно с 80 на сто, ако се използва за направата на биогорива. Това сочи ново проучване, проведено от изследователи от Университета на Калифорния в Бъркли.

sugar-cane-276242_1280

В току-що публикувана статия в Бюлетина на Националната академия на науките на САЩ учените твърдят, че с помощта на биомаса от захарна тръстика може да се намали драстично въглеродното замърсяване от летенето на въздухоплавателни средства. В момента тази индустрия допринася за около 2 процента от въглеродните емисии, генерирани от човека. По данни на „Група за действия във въздушния транспорт“, замърсяването от самолетите възлиза на около 705 милиона тона CO2 годишно.

Изследователите са разработили нов метод за производство на горива, който разчита на сложни химически реакции, включващи захари и отпадъчни материали от преработката на тръстика.

Едно от предимствата на биогоривото от захарна тръстика е това, че тя може да се отглежда върху земя, която не е подходяща за други видове култури. Това решава един от основните проблеми на биогоривата – факта, че предизвикват промяна в земеползването. Това означава, че културите за производство на биогорива се засяват върху земи, на които биха могли да се отглеждат хранителни култури, тоест горивата „изместват“ храната.

Горивото, разработено от учените от Бъркли на база захарна тръстика, решава и други проблеми пред биогоривата в авиацията. Те са свързани с необходимостта самолетното гориво да бъде стабилно при ниски температури и висока надморска височина, както и да притежава известни смазващи свойства. То не бива да съдържа кислород, защото това ще добави твърде много тежест за самолета и ще заема място в резервоарите за гориво.

Методът може да се използва и за разработване на чисти масла за леки и товарни автомобили, както и за създаване на по-чисто дизелово гориво.

Изследването е финансирано от енергийния гигант BP.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*