Безжична система зарежда електромобилите в движение и на паркинга

В близко бъдеще зареждането на електрическите превозни средства ще изисква само да караме и паркираме колите си. Изследователи от Института Фраунхофер за вятърна енергия и енергийни системни тхнологии в Касел, Германия, са разработили система за безжично зарядно устройство, което не само презарежда батерията на електромобила, но и подава излишната енергия към електрическата мрежа.

dnews-files-2015-09-wireless-charging-670-jpg

Системата включва две намотки: една е вградена в пътя или мястото за паркиране или гаража, а другата е монтирана на долната страна на електрическата кола. С тази система енергията може да се предава без нужда от контакт и щепсел и да премиава изцяло по въздуха – или както изследователите обясняват по-задълбочено, „чрез времево-вариращо магнитно поле“.

Разстоянието между намотките на автомобила и на пътя може да бъде до 20 см, за да може технологията да работи. Колкото по-близо са двете бобини са една до друга, толкова по-ефективно се прехвърля енергията. „Дори и с въздушна междина от 20 см ние постигнахме ефективност от 93 до 95% – и то в целия диапазон на мощността, от 400 вата до 3,6 киловата:, каза Рене Марклайн, мениджър проекти във Фраунхофер. „Сравнимите системи постигат такава ефективност само на по-къси разстояния, което ограничава тяхната полезност за автомобили с по-голям клиренс.“

Системата има за цел да осигури няколко възможности за собствениците на електромобили, а не да ограничаване техните възможности за презареждане. Тя позволява индуктивно зареждане, но също така дава възможност за еднофазна и трифазна захранваща връзка, така че шофьорите могат да използват и нормалните електрически контакти и станции за зареждане според ситуацията.

За разлика от други подобни разработки, тази система от намотки може също така да изтегля електричеството, което се съхранява в батерията на превозното средство, и да я подава обратно в мрежата, за дапомага в момент и на високо натоварване на мрежата.

Технологията е ценово ефективна, тъй като екипът от учени нарочно е избрал съвсем стандартни компоненти, вече достъпни на масовия пазар.

Прототипът ще бъде представен на автомобилното изложение IAA International във Франкфурт в средата на септември.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*