Най-зелените автомобилни компании

снимка: CC BY_SA by  mariordo59
снимка: CC BY_SA by mariordo59

Идеята за опазване на околната среда отдавна се превърна в основен фактор при производството на нови автомобили. И макар от Volkswagen да хвърлиха голямо петно върху индустрията с разкритието за манипулациите, правени от компанията за прикриване изхвърлянето на реалните въглеродни емисии, голям брой от автомобилните брaндове продължават да бъдат активно „зелени”. Ето и петте най-старателни от тях според Newsweek Green Rankings:

Ford – въпреки че от американския концерн имат отбори в голям брой автомобилни състезателни формати, които са известни с големия разход на гориво и изхвърлени емисии, компанията полага големи усилия на „зеления” фронт. В момента от Ford планират да се включат във Формула Е – формат, наподобяващ Формула 1, но използвайки електрически автомобили. Повече за този формат можете да прочетете в новия уебсайт на Betfair България. На пазара за масовия потребител компанията традиционно е спрягана за една от „най-зелените” с хибриди като C-Max и Fusion Energi.

Nissan заема четвъртата позиция в класацията както по икономичност, така и в най-зелена автомобилна компания. Моделът Nissan Leaf е един от най-успешните комерсиално електрически автомобили. Като корпорация, Nissan се опитва да управлява отпадъците възможно най-добре, но биха могли да използват по-добра система за съхраняване на вода при продукция, където компанията заема 152-ро място от 500 в глобална класация.

Daimler AG – първата ви мисъл за Мерцедес може и да е за масивна и всепоглъщаща S-класа, но родителят Daimler разполага под крилото си със Smart автомобили, които получават високи оценки при изхвърляне на въглеродни емисии и съхраняване на вода при процеса на изработка. За следващата година се разработват електрически версии на C-класа, S-класа, GLE заедно с електрическата B-класа, които придават по-зелен вид на серията.

Toyota – не е нужно да се хвърляме надълбоко в статистиката, за да разберем, че Тойота правят усилия в намаляване на вредното влияние върху околната среда. С пускането на Toyota Prius на пазара от компанията повлияха на глобалните тенденции, а в момента се опитват да създадат автомобили, които да използват въглероден диоксид като гориво. Японската компания получава високи резултати по всеки един критерий в класацията, като най-високи са енергийна ефективност и управление на отпадъците.

BMW – бранд , който подобно на Мерцедес бе свързан предимно с автомобилна мощ, промени имиджа си с включване на електрическите модели от „I” серията. Компанията се намира на 26-то от 500 в глобалната ранглиста и получава отлични оценки по критериите за управление на отпадъците, съхраняване на вода, контрол на емисиите и използване на енергията. Самият BMWi3 модел се произвежда във фабрика, която не изхвърля никакви вредни емисии в атмосферата.

Ако се чудите къде е Tesla, те заемат едва 431-ва позиция в класацията на Newsweek Green Rankings.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*