Големите авиокомпании не държат на горивната ефективност

Най-големите трансатлантически авиокомпании са с до 51 процента по-малко горивно ефективни, отколкото техните по-малки бюджетни конкуренти, които предлагат по-малко първокласни места и поддържат по-нови самолетни паркове с по-нисък разход на гориво. Това сочи нов анализ, публикуван в понеделник.

wing-221526_1920

Проучването в 43 страници е дело на Международния съвет за чист транспорт и е установило, че норвежката Air Shuttle ASA, берлинската Air Berlin и ирландският национален превозвач Aer Lingus имат най-малък въглероден отпечатък сред общо 20 трансатлантическите превозвачи през 2014 г. British Airways, скандинавската авиокомпания SAS и немската Lufthansa пък имат най-лошото представяне откъм CO2, измерено чрез пътнически мили на литър гориво.

Международният съвет за чист транспорт е същата независима групата, която разкри скандала с дизеловите емисии на Volkswagen AG.

Проучването на непрекъснатите трансатлантически полети между Европа и Северна Америка е установило, че средното пътуване тип отиване и връщане произвежда 1,1 тона емисии на СО2 на пътник. Това е равно на емисиите на Toyota Prius, изминаваща 35 км всеки ден в продължение на цяла година работа.

Изследователите останали изненадани от 51-процентната пропаст между най-високата горивна ефективност, демонстрирана от норвежката Air Shuttle, и данните на класираната на последно място British Airways.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*