Германия отваря първите 4,5 км. от 100 км вело-супермагистрала

Германия не само говори много за вело-инфраструктура, но и работи здраво по въпроса. Ето, че страната откри първата отсечка – с дължина около 4,5 км. – от първата си велосипедна магистрала. Това е защитени пътното платно, затворено за автомобили и други моторни превозни средства. За разлика от традиционните вело-алеи, които са отделени от останалите платна само с лента боя върху асфалта, вело-магистралата е съвсем отделно трасе, където велосипедистите могат да се наслаждават на своето пътуване, без да се притесняват за автомобилния трафик.

bell-726266_960_720

Велосипедите магистрала в Германия едва започват своя живот. Съществуващият участък ще бъде разширен, за да осигури повече от 100 км. трасе за велосипедистите, без да им се налага да сподеят пътя си с автомобили.

Магистралата за велосипеди е предназначена най-вече за пътуващите велосипедисти, така че маршрутът ще свързва 10 западни града, включително Дуисбург, Бохум и Хам, както и четири университета. Неизползваните ЖП релсови трасета ще бъдат трансформирани в широки вело-платна – това ще стане в индустриалния район Рур, където всъщност ще се намира по-голямата част от вело-инфраструктура.

cycling-655565_960_720

Групата за регионално развитие „RVR“, разработила проекта, е провела предварително проучване за нуждите от вело-трасета. Тя е изчислила и, че новата вело-магистрала ще „свали“ около 50 000 коли от пътя дневно.

Първата вело-магистрала в Европа бе одобрена в Лондон по-рано тази година. Други две са процес на изграждане – в Холандия и Дания.

Вело-магистралите обикновено са около четири метра широки, имат си надлези и подлези. Точно като пътищата, предназначени за автомобилен трафик, вело-магистралите си имат улично осветление и се почистват от сняг през зимата.

„Без държавната подкрепа проектът не би имал никакъв шанс“, каза Мартин Тьонес от групата RVR.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*