EasyJet работи върху първия в света хибриден водород самолет

EasyJet работи върху въвеждането на първия в света хибриден водороден самолет. Очаква се той да може да спестява по 50 000 тона гориво всяка година. На борда си самолетът има водородна горивна клетка, която събира енергия от регенеративна спирачна система. Енергията може да се използва от самолета за рулиране без реактивни двигатели. Изглежда незначително? Около 4% от общата годишна консумация на гориво на EasyJet се изразходва само за рулиране – привижване на самолетите из пистите. Машините изминават по над 6 мнл. км. в кръстосване на трасетата из летищните комплекси.

easyjet-hydrogen-airplane-1020x610

EasyJet вече се прочу с някои доста впечатляващи мерки относно екологията – въглеродният отпечатък на техните пътници е намален с 22 на сто спрямо тези, които пътуват с традиционни авиокомпании.

Компанията е почерпила вдъхновение за водородния самолет от студенти в Cranfield University. Иън Дейвис, ръководител по на инженеринговата дивизя на EasyJet, казва, че водата, произведена от водородната система на самолета ще бъде достатъчно чиста, за да може да се рециклира за питейна вода за пътниците на авиокомпанията или най-малкото да се използва за промиване на самолетните тоалетни.

EasyJet и Cranfield University са подписали тригодишен договор за стратегическо партньорство, за да споделят иновации и знания. Авиокомпанията има планове да тества технологията в действащите си самолети по-късно тази година.

Снимка: Тим Андерсен за Easyjet

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*