Електромобилите ще са по-евтини от конвенционалните коли през 2022 г.

Електрическите автомобили ще бъдат по-евтини за притежание в сравнение с конвенционалните автомобили с двигател с вътрешно горене до 2022 г., сочи нов доклад.

Рязко спадащите цени на батериите са от ключово значение за достигането до тази повратна точка, която ще доведе до разцвета на масовоия пазар на електрически превозни средства, според Bloomberg New Energy Finance (BNEF).

DSC_3702

Широкомащабното навлизане на електрическите превозни средства (ЕПС) се разглежда като жизненоважно както за намаляването на въглеродните емисии, които пораждат изменението на климата, така и за борба със замърсяването на въздуха в градовете, което води до много преждевременни смъртни случаи всяка година. Въпреки субсидиите в много страни обаче електромобилите остават по-скъпи от конвенционалните коли. Това, заедно с ограничения пробег на батерии, е повоед за тревоги, коитоне насърчават хората да купуват такива автомобили.

Картината скоро ще се промени, според анализ, публикуван от BNEF. Общите разходи за притежание – комбинирайки покупната цена и текущите разходи – на изцяло електрическите возила ще се срине под тази на колите с ДВГ. Това ще стане докъм 2022 г., дори ако конвенционалните автомобили продължат да подобряват своята горивна ефективност с по 3,5 на сто годишно.

„В следващите няколко години цената на притежание на електрически автомобил ще продължи да е съпоставима с тази на конвенционалните автомобили,“ коментира Салим Морси, старши анализатор в BNEF. „Затова ние не очакваме електромобилите да надвишават пет на сто от продажбите на повечето пазари, освен так, където държавните субсидии компенсират разликата. „Все пак обаче съотношението на разходите ще се промени коренно през 2020-те“.

Цените на литево-йонните батерии спаднаха с 65 процента от 2010 г. Насам,“ обясни Колин МакКерахер, водещ анализатор в BNEF. Според него, сега те са достигнали стойност от около 350 долара за силоватчас към 2015 г. „Ние очакваме разходите за батерии за електромобили да паднат под 120 долара за киловатчас през 2030 г., както и да намалеят още след този период в резултат на навлизането на нови химически формули“.

В доклада се прогнозира, че 35 на сто от глобалните продажби на нови автомобили ще бъдат на електромобили през 2040 г. Една от всеки четири коли ще бъде електрическа по това време. Това би имало ефект върху глобалното потребление на енергия, намалявайки потреблението на петрол с 14 на сто и редуцирайки консумацията на електроенергия с 8%.

Продажбите на нови електромобили могат да се увеличат с 50 на сто до 2040 г., ако станат широко разпространени в корпоративни автопаркове и схеми за споделени превозни средства, или, в по-песимистичния сценарий, с 25 на сто, ако цените на петрола останат много ниски в продължение на много години.

 

 


Текст: Greentech.bg, CC BY-NC-ND 2.5 BG (Признание-Некомерсиално-Без производни 2.5 България)

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*