Tesla “крие в ръкава си“ пробив в технологиите за батерии?

По време на официално събитие тези дни шефът на Tesla Motors Елон Мъск обяви, че Tesla Model 3 ще има пробег от 345 км. Това е добра цифра, но цената на подобно возило е поне двойно по-висока от тази на сравним „обикновен“ автомобил. Възможно ли е цената да спадне и електрическите автомобили да станат по-достъпни – а и по-конкурентни без нужда от държавни субсидии?

battery_energy-storage_02

Може би Tesla крие в ръкава си един технологичен пробив в света на батериите, който ще й помогне да постигне подобна промяна. Според Стив Ливайн от Quartz, Tesla и партньорът й Panasonic тихомълком са разработили нова технология, при която комбинират силиций с графита, използван в анодите на конвенционалните литиево-йонни батерии. Добавянето на силиций може да се увеличи количеството на енергията, която батерията може да се съхранява. Всички досегашни усилия да да се комерсиализира тази технология са се провалили. Ливайн обаче цитира инвестиционен нблюдател на пазара на батерии, който казва, че анодите в батерията на Model 3 „може да съдържат до 10% силиций“, за което експертите в света на акумулаторните системи казват, ще би било „сериозен пробив“.

Което е още по-сериозно е, че в действителност такова постижение може да позволи на Tesla да намали цените на своите батерии с близо 50% до 2017 г. По това време и при такова намаление, според специалистите, ще се достигне критичната точка, когато ще се наложи цялостна „промяна на парадигмата“ и отдръпване от автомобилите с двигател с вътрешно горене.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*