Изграждат първата комунална гравитационно-железопътна система за съхранение на енергия

Млада фирма, развиваща технология за енергийно съхранение, получи зелена светлина за изграждането на първия си проект. Интересното е, че технологията по никакъв начин не е свързана с батерии или модерна електрохимия…

ARES (Advanced Rail Energy Storage) получи право на строеж от Бюрото по управление на земите в САЩ за своя проект за комунална гравитационно-железопътна система за съхранение на енергия с капацитет 12,5 мегаватчаса. Kакто подсказва името, системата се базира на гравитационна железопътна инфраструктура.

railway-storage

Проектът ще служи като доставчик на спомагателни услуги за пазара на електроенергия, като ще се командва от местния електроразпределителен оператор в Калифорния CAISO.

ARES използва електричество от мрежата, за да изкачва натоварени вагончета по ЖП трасе по стръмно нанагорнище. Когато вагоните се спускат надолу, техните колесни системи действат като генератори на електричество за мрежата. Според вицепрезидента на компанията Франческа Кава, ефективността на системата е 85 процента.

Малките вагончета обичайно се използват при експлоатацията на мини и са разработени за максимална издръжливост, според Кава. Те се движат нагоре и надолу по склон с наклон 8 градуса и обща денивелация около 900 метра. Според описанието на системата, „ЖП съоръженията не отговарят на определението за железен път и Федералната железопътна администрация не упражнява юрисдикция над железопътната линия и свързаното с нея оборудване“. Проектът е разположен на 106 дка общинска земя в Южна Невада.

Това е първият по рода си проект за гравитационно-железопътно съхранение на енергия и се очаква той да струва 55 милиона долара. Според Кава, досега доста „милиони“ вече са били инвестирани в компанията и тя разполага с ресурси за около 60 процента от необходимото финансиране за проекта. Надеждата е, че в следващите няколко месеца ще бъдат набрани и останалите пари.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*