Транспортните министри на ЕС обсъждат измамите с авто-емисии

Транспортните министри на ЕС ще обсъдят утре дали има спешна нужда да се затворят „вратичките“ в регламентите на ЕС, които позволяват на „коригиращи“ устройства в автомобилните двигатели да изменят резултатите от измерванията на вредмите емисии при определени обстоятелства, съобщи Ройтерс, като се позова на работни документи на ЕС.

car-932734_1920

„Коригиращите“ устройства, като тези, използвани от Volkswagen, за измерване на нивата на азотен окис например, изкривяват резултатите от измерванията. Те са са разрешени от законите в САЩ и ЕС, ако те „са необходими, за да предпазят двигателите на превозните средства“.

Юристи казват, че интерпретациите на тази формулировка са „по-свободни“ в Европейския съюз. Там националните органи са бавни в налагането на регулациите за автомобилните емисии. По същата причина адвокатите смятат, че съдебни дела като това срещу Volkswagen е по-вероятно да имат успешен край в САЩ, отколкото в Европа.

На среща на транспортните министри на ЕС в Люксембург утре ще се коментира дали правната рамка на ЕС „дава твърде много място за интерпретация по отношение на използването на такива устройства“, според документ, подготвен за срещата. Ще бъде поставен въпросът дали има „спешна нужда“ от изясняване на регламента, за да се избегне потенциална употреба на забранени „коригиращи“ устройства. Сега съществуващият закон казва, че те са оправдани, ако „са необходими, за да се предпази двигателят от повреда или авария и за безопасната експлоатация на превозното средство“.

Доклади на британските и германските власти от април съобщават за доказателства за наличието на такива коригиращи устройства. Според документите, тези модули са „оправдани съгласно изключенията, предвидени от законодателството на ЕС“. Сега Еврокомисията заяви, че проучва тези доклади и е поискала допълнителна информация по тях.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*