Maxwell – нулевоемисийният електрически самолет на НАСА с 14 двигателя

НАСА обяви, че се подготвя да тества експериментален електрически самолет с нулеви вредни емисии, официално наречен X-57 (известен още като Maxwell). 14-те електрически двигателя на самолета ще задвижват серия от витла, монтирани по крилата на самолета. За да стане възможно всичко това, Maxwell ще бъде изграден чрез модификация на вече същетвуващ и действащ самолет: италианския TECNAM P2006T, който по принцип е с два двигателя.

NASA-x-57-Maxwell-rendering-1020x610

Когато Maxwell стане готов, НАСА планира да го използва за доказване на тезата, че разпространението на електрическата енергия в няколко двигателя, интегрирани в дадено въздухоплавателно средство, води до постигане на по-висока енергийна ефективност.

Решението на НАСА може да се окаже първата стъпка от една вълнуваща нова серия разработки на агенцията, както и на авиационната индустрия. Авиацията е отговорна за около 12% от глобалните емисии на въглероден диоксид всяка година, така че всяко подобрение по отношение на енергийната ефективност и намаляването на вредните емисии може да има огромно значение. Maxwell ще бъде първият самолета от този вид, с 12 електрически двигателя по водещия ръб на крилото, които ще работят при излитания и кацания, и по един по-голям мотор на всяко крило, които ще се използват по време на круизно летене на по-голяма надморска височина. Самолетът, поне на теория, ще може да се движи при средна скорост около 280 км/ч.

X-57 наименованието на разработката, дадено на експерименталня самолет от ВВС на САЩ, но учените от НАСА, работещи директно с машината, я са побързали за й намерят подходящ псевдоним. Името Maxwell е избрано в чест на Джеймс Кларк Максуел -шотландския физик от 19 век, направил пробив в света на физиката с откритията си за електромагнетизма.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*