Walmart въвежда “грозни“ плодове в борбата с хранителните отпадъци

Най-голямата верига за хранителни стоки в САЩ признава, че красотата дълбока точно колкото кожата – и това се отнася и за плодовете и зеленчуците. Това мислене в основата на решението на Walmart да въведе нова продуктова линия: „грозни“ плодове. Новата линия е уместно наречена “Аз съм перфектен“ и ще присъства в 300 избрани магазини във Флорида. Тези плодове, понесли отпечатъка на метеорологичните условия, са не по-малко питателни от красивите си събратя, затова те ще получат своето заслужен място на масата, вместо да отидат на депото.

pomegranate-777549_960_720

Хранителните отпадъци са тежък проблем в развитите страни. Отвращението на хората от „грозните“ плодове и зеленчуци е голям фактор за това. Фермерите знаят какви продукти хващат окото на потребителите и търговските обекти и какви плодове ще бъдат пробрани. Това е довело до създаването на система, при която напълно здрави и питателни плодове и зеленчуци се изпращат на депото само заради това, че имат не-красиви вдлъбнатини или белези.

Кампанията на Walmartще помогне за намаляване на хранителните отпадъци. Наред с това обаче тя ще има и друг икономически ефект: подкрепа на производителите, които в противен случай биха изхвърляли плодовете, което води до загуби за техните стопанства и намалява възможността им да инвестират в производството на плодове и зеленчуци.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*