Електромобилите могат да заменят пълноценно 90% от колите на пътя

Могат ли съществуващите електрически превозни средства (ЕПС), въпреки ограничения си пробег, да доведат до значимо намаляване на емисиите на парникови газове, които причиняват глобалното изменение на климата? Изследователи от Масачузетския технологичен институт са завършили най-задълбоченото проучване, правено досега по този въпрос, и са достигнали ясен извод: да, могат.

Проучването е установило, че замяната на конвенционалните автомобили с електрически такива е възможно днес. То може да изиграе значителна роля за постигане на целите за намаляване на изменението на климата. Анализът е публикуван в списание Nature Energy.

e-car-plug-600

„Приблизително 90 процента от личните превозни средства, които са на пътя всеки ден, могат да бъдат заменени с електрически превозни средства, каквито пазарът предлага днес, дори и ако колите могат да се зареждат само нощем“, казва Джесика Траник, съавтор на доклада. „…Това би довело до приблизително 30 процента намаляване на вредните емисии от транспорта“.

Екипът е прекарал четири години в работа по проекта, което включва разработването на два огромни масива от данни: един много подробен набор от прецизни данни за поведението на автомобилите на базата на GPS данни, и друг набор от национални данни въз основа на проучвания на пътуванията. Заедно, двата набора от данни обхващат милиони пътувания, направени от водачите из САЩ.

Анализът на данните показва, че енергийните потребности на 90 процента от личните автомобили могат ада бъдат посрещнати от днешните електромобили. Нещо повече, цялостната цена на притежание , включително покупката и оперативните разходи, не би била по-голяма от тази за „конвенционално“ превозно средство.

Анализът е направен с идеята за еднократно зареждане на електромобила, било то у дома или при работното място.

Много хора се притесняват, че пробегът на съвременните електромобили е твърде кратък и недостатъчен. Това се възприема като бариера за навлизането на електрическите превозни средства. Това е въпрос, при който здравият разум може да доведе до противоположни гледни точки“, казва Траник. Екипът й обаче е установил, че повечето превозни средства консумират енергия, която е не повече от дневния енергиен капацитет на един съвременен електромобил, достъпен на пазара днес. Това означава, че повечето хора биха могли да се движат с електромобил ежедневно, като го зареждат у дома нощем или в службата си през деня. На свой ред пък това означава, че липсата на мащабна зарадна инфраструктура не е чак таъв голям проблем, както се твърди.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*