Австралийска краудфъндинг кампания за пчелите събра 13 милиона долара

Преди близо 18 месеца два ентусиасти, баща и син, от Австралия стартират инициативата „Поточният кошер“ („Flow Hive”) – кампания за набиране на обществено финансиране с две основни насоки: да направи по-лесно добиването на мед в градски условия и да подпомогне застрашените пчелни популации. Кампанията за обществено финансиране счупи редица рекорди. Тя привлече над 1 милион долара още на първия си ден. Лудият й успех в Indiegogo влезе в историята, при това не само в полза на пчелите и бъдещите пчелари, но всички изобретатели и предприемачи, които търсят начин да финансират собствените си иновации.

Flow-Hive-honey-harvesting-1020x610

До този момент идеята на двамата пчелари е привлякла обществено финансиране в размер на 13,2 милиона долара. Екипът Стюарт и Седър Андерсън изобщо не са очаквали такова нещо, стартирайки кампанията.

Многобройни са причините за такъв изумителен усех на начинанието, анализират наблюдатели от всички краища на света. Като за начало – изобретение на двамата австралийци е насочено към справянето с глобален проблем и осигурява практически решение, което отделните хора или малки общности могат лесно да използват (въпреки критиките за пластмасовите пчелни основи). Освен това Андерсън внимателно подготвят снимки, описания и видеоклипове на работата си, които демонстрират пред целия свят как работи техният прототип.

Flow-Hive-inventors-Cedar-and-Stuart-Anderson-1020x610

Тези съществени елементи са допринесли за това, което се случи впоследствие: кампанията за обществено финансиране стана „вирусна“. Поточният кошер получил отразяване в новинарски емисии и социални медии. Кампанията привлече толкова много внимание, че бързо счупи редица рекорди за колективно финансиране. Акцията стана кампания, най-бързо достигнала прага от 1 милион долара подкрепа (само в рамките на първите 24 часа), най-бързо достигна 2 милиона долара, а в крайна сметка надмина заложената цел хиладократно.

До края на този месец всички, подкрепили проекта, ще са получили своите поточни кошери. И докато този конкретен проект определено обещава по-лек живот за пчелите и сладост за любителите на градското пчеларство, целият процес е чудесен пример за завладяващата сила, която идва от съчетаването на една добра идея, силен предприемачески дух и потенциала на интернет общността.

Flow-Hive-bees-at-work-1020x610

Снимки: Поточният кошер

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*