Бензиновите коли в ЕС ще могат превишават допустимите граници на замърсяване с 50%?

Нова европейска регулация за автомобилите с бензинови двигатели ще позвои прескачането на ограниченията за емисии на токсични частици с 50 на сто. Това предвижда проект за регламент на ЕС, подкрепена от много от страните от ЕС, за което съобщи изданието Business Green.

Автомобилните производители са успели да прокарат свои законодателни вратички и удобно нормотворчесеко закъснение, твърди изданието, позовавайки се на „Guardian“.

“С това нелепо предложение страните-членки на ЕС отново се опитват да се размият законите на ЕС, което ще коства ужасна цена откъм човешко здраве. Ние призоваваме Европейската комисия да се обърне към Европейския парламент и да обясни нещата по този въпрос,“ каза Бас Айкхаут, евродепутат от „Зелените“.

exhaust-517799_1280

Фините прахови частици (PM) са най-големият причинител на около 600 000 случаи на преждевременна смърт в Европа всяка година – от свързани със замърсяването сърдечни и белодробни заболявания. Децата и възрастните хора са най-засегнати. Свързаните с това разходи достигат до 1,6 трилиона евро на година в Европа, според Световната здравна организация.

Въпреки, че изгорелите газове от дизеловите и бензиновите двигатели са един от най-големите източници на емисии на частици, повечето страни-членки на ЕС подкрепят повишаването на лимитите за замърсяването в ЕС с около 50 на сто над законовия лимит, определен в регламента Euro 6. Зад кулисите автопроизводителите са настоявали за 300% увеличение, според проекта, видян от „Guardian”.

Проекторегламентът все още се обсъжда от страните-членки на ЕС. Автомобилната индустрия не се е отказала от надеждата да изтръгне допълнителни отстъпки преди окончателно решение на 7 декември.

Флоран Грелиер, инженер-специалист по чисти превозни средства в кампанийната група Транспорт и околната среда (T&E), казва пред „Guardian”, че се бои, че опитите а ЕС да подобри качеството на въздуха са „подвластни на автомобилната индустрия”.

“Това е петролгейт“, казва той. “Освен ако Европейската комисия и правителствата не създадат строги процедури за изпитания, с които ад защитят индустрията от собственото й късогледство, в рамките на няколко години ще станем свидетели на това как високите нива на частици убиват стотици хиляди граждани преждевременно”.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*