Двупосочна индукционна система за зареждане на електромобили разработват в Германия

Индукционна система за безконтактно зареждане на батериите на електромобили, която може и да „връща“ енергия обратно в мрежата, разработват компанията Bosch, институтът Fraunhofer и GreenIng GmbH & Co. KG. Разработката е част от проекта BiLawE на стойност 2,4 млн. евро.

wireless-charging

Новата технология има за цел да направи електромобилите още по-екологични, а електропреносните мрежи – по-стабилни. Едно от предизвикателствата е фактът, че енергията от възобновяеми източници като вятър, слънце и вода, е обект на естествени колебания. В тази връзка консорциумът, обединен в публично финансирания изследователски проект BiLawE, разработва интелигентна структура за постоянно използване на възобновяемите енергийни източници.

Решението се базира на акумулатори за електромобили с двупосочно зареждане – батериите ползват мощната интелигентна зарядна система за съхранение на енергията, но при нужда те могат да връщат енергия обратно в мрежата. Ако силното слънце или вятър генерират енергийни пикове, електричеството временно ще се съхранява в акумулаторите на автомобилите. При висока облачност и безветрие енергията ще се върне обратно в мрежата за покриване на нуждите. „За да работи системата, електромобилите трябва да се свързват с мрежата възможно най-често и то за възможно най-дълго време. Това, на свой ред, изисква стационарна инфраструктура – специални индуктивни зарядни станции, свързани с националните и регионални електропреносни мрежи, а също и с изолираните мрежи, захранващи само ограничени райони“, обяснява Филип Шуман, физикът, който ръководи проекта от страна на Bosch.

Безжично зареждане по време на паркиране

Предимството на индуктивната система е безжичното зареждане. Тъй като не се ползват свързващи кабели, автомобилите могат да се включват по-често към електропреносната мрежа, а двупосочните зарядни станции могат да я разтоварват и стабилизират, дори и когато електромобилите са в движение. Ето защо проектът цели и създаването на концепция за производство на компоненти за зарядни системи, както и на бизнес-модел за разнообразни мрежови услуги, свързани с възстановяването на енергията.

Силни партньори

Изследователският проект BiLawE (от немски – двупосочни икономични индуктивни зарядни системи в електромрежата) разчита на финансиране от 2,4 милиона евро от Германското федерално министерство на икономиката и енергетиката като част от програмата ELEKTRO POWER II и се поддържа от водещия немски югозападен клъстер „Електромобилност“. Партньори по проекта са Robert Bosch GmbH, Институтът за соларни енергийни системи Fraunhofer ISE, Институтът за индустриален инженеринг Fraunhofer IAO и GreenIng GmbH & Co. KG. Проектът бе стартиран в началото на годината. Работата му ще продължи три години.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*