Инициатива търси възраждане на излетна автобусна линия 61 до Витоша

Нова гражданска инициатива в София търси възраждане на излетната автобусна линия 61 до Златните мостове. Желанието е софиянци да имат още една възможност лесно да излязат от града и да се качат в близката планина – Витоша, а самата тя да се спаси от ускоряващото се разрастванена паркингите.

vitosha-waterfall-642251_960_720

През 2018 г. София ще е Европейска столица на спорта – титла, която се отсъжда на градове, използващи ефективно всичките си налични ресурси за целите на промотиране на активен и здравословен живот, казват инициаторите от „Спаси София„. Затова създаването на обмислена, но в същото време – амбициозна транспортна схема за градски транспорт до Витоша е толкова важна тема. Добре планираният градски транспорт в планината не само ще ни утвърди като достоен носител на титлата, но и може да доведе свежи приходи в градския и държавен бюджет от повече и по-доволни туристи.

Новата излетна линия 61 следва да е целогодишна и целодневна, с интервал на движение 30 минути в делничен ден, 15 минути сутрин и 23 минути през деня – в почивни дни и празници. Времето за пътуване от НДК до Златните мостове ще е 41 минути, а автобусите ще спират общо на шест спирки. Първата кола от НДК към планината би трябвало да потегля в 08:00 часа, а последната – в 20:30 часа, като през зимата, когато се стъмва рано, излетната линия 61 може да приключва курсовете си към 18:00 часа.

karta-avtobusna-liniya-61

Първата спирка, според предложението, е на ул. Фр. Нансен, отстрани на НДК – едно от най-комуникативните места в столицата, оградено от широки улици и булеварди в идеалния център на града. Паркът на двореца е естествен притегателен център за пешеходци и велосипедисти. Районът около НДК също така е и прилично обвързан с линиите на градския транспорт: в района спират трамвайни линии 1, 6 и 7, тролейбусни – 1, 2, 5, 8 и 9, автобусни – 72, 76, 94, 204 и 604. Също така в пешеходна достъпност са разположени метростанции на две линии на метрото – М2 на станциите НДК и Европейски съюз и строящата се в момента М3 на НДК.

Следващата спирка е логично да е на кръстовището с бул. България и бул. акад. Иван Е. Гешов. След по-малко от три години тя ще прави връзка с бъдещата метростанция от М3 и ще осигури възможност за лесно прекачване от ж.к. Овча Купел и кв. Горна баня, както и на гостите на града, пристигащи с влак от Перник. Удобна връзка ще имат и жителите на кв. Гоце Делчев и кв. Иван Вазов чрез близките спирки на автобусни линии 74 и 76 и тролейбусна линия 8. Следва спирката на кръстовището на бул. България и бул. Гоце Делчев. Тя се намира между четири гъстонаселени квартала – ж.к. Красно село, ж.к. Стрелбище, ж.к. Белите брези и ж.к. Мотописта. Тук излетната линия прави удобна връзка с трамвайна линия 7 и автобусни линии 64, 73, 83, 102 и 204.

razpisanie-61 spirka-detail

С линия 61, движеща се по маршрут като този, всеки желаещ ще може може за три часа да стигне от самото сърце на София до Черни връх – нейният безспорен “капак”, откъдето да се любува на силуета на един нов, по-хубав град, мислещ за нуждите на всички.

Всички, които споделят мнението, че в XXI-ви век градът и природата не са отделни области на случване и ако сте на мнение, че възстановяването на излетната линия 61 ще върне градския транспорт там, където е нужен, мож да подкрепи идеята, като подпише петицията онлайн или на живо – в хижа Еделвайс.

1 коментар

  1. За Златните Мостове трябва линия от периферна метростанция примерно бъдещата такава до гараж Земляне.

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*