
Купувачите, които седят пред компютрите си и поръчват стоки през интернет, де факто помагат на околната среда, твърди един професор от университете Пърдю.
Онлайн пазаруването набира скорост през последните години. Уеб-продажбите представляват средно 9% от празничните покупки. В някои области, като например технологиите, този дял е значително по-висок.
Когато човек пазарува през интернет, той се възползва от доставка до дома. Това на практика носи полза за околната среда, твърди Грегъри Шейвър, професор по машиностроене в университета Пърдю.
„Когато купуваш от електронен магазин, ти не шофираш до магазините и моловете. Товга стоките ти се доставят до дома. Това прехвърля транспортните разходи от личния автомобил към големите, товарни превозни средства. А те са по подразбирне по-ефективни“, казва Шейвър.
По-големите превозни средства, особено товарните, обичайно се управляват от логистични оператори с големи автопаркове, обяснява още професорът. Тези фирми обръщат доста внимание на горивната ефективност на своите превозни средства, защото това се отразява пряко на приходите и печалбите им. „Тези големи превозни средства са изградени с мисъл за ефективното придвижване на стоките. Това означава по-малко използване на гориво за транспорта на една стока. С по-малко използване на гориво ще има и по-малко емисии на въглероден двуокис и по-малко парникови газове.“
Все пак Шейвър отбелязва, че увеличаването на използването на товарни камиони изисква и по-нататъшни инвестиции в подобряването на ефективността на едрите логистични превозни средства.
Напиши коментар