70% от големия бизнес ще харчи повече за борба с климатичните промени

70% от фирмите с годишни приходи над 1 милиард долара или повече твърдят, че планират да увеличат разходите си за инициативи за борба с климатичните промени в рамките на следващите две години, съобщи Ройтерс въз основа на анали, публикуван миналата седмица.

Близо половината от 300 корпоративни шефове, които са отговорили на анкетата на Ernst & Young, твърдят, че инвестициите в инициативи за борба с климатичните промени ще варират между 0,5% до над 5% от приходите към 2012. Четирима от всеки пет шефове твърдят, че планират да инвестират в енергийна ефективност още в идните 12 месеца. За 92% разходите за енергия ще са ключов фактор през периода.

Босовете са категорични, че ще предприемат въпросните действия въпреки факта, че е доста трудна задача привеждането на бизнеса в съответствие с регулациите, които се различават за различните държави, а в САЩ са различни дори в отделните щати.

Въпреки регулаторните проблеми, компаниите са решени да предприемат реални действия, защото виждат в това една бизнес-възможност и начин за генериране на нови постъпления, анализират експертите от Ernst & Young. Ако до неотдавна работата по климатичните промени беше въпрос на ПР, сега това вече се разглежда като възможност да се правят пари чрез нови услуги и продукти, а също и да се пестят пари чрез енергийна ефективност и намаляване на риска.

Един признак за промяната е това кой отговаря за еко-инициативите в една фирма. Над 90% от анкетираните шефове са посочили, че управлението на дейностите по екологията е в ръцете на топ-мениджмънта или членовете на борда на директорите, а 36% са посочили, че с това се занимава самият главен изпълнителен директор.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*