Копенхаген сега има повече велосипеди, отколкото коли

За никого не е изненада, че колоезденето е много популярно в Копенхаген, но едно ново проучване показва, че броят на велосипедите в града вече е по-висок от броя на автомобилите.

Столичната управа проследява броя на колелетата ръчно в продължение на десетилетия, но сега 20 електрически сензора из града помагат за преброяване на велосипедите, които се търкалят по улиците. През последната година са „отчетени“ 35 080 колелета. С това общият брой на велосипедите достига 265 700. Това надминава броя на колите в града, които са 252 600.

biking-in-the-city

Преброяването на велосипедите в Копенхаген е дело на 20 сензора, монтирани от кметството в града и наоколо. Те автоматично проследяват велосипедите, докато пътуват през столичния град.

Първият такъв сензор е инсталиран през 2009 г. В следващите години са добавени още датчици.

Проследяването на велосипедния трафик е само един от аспектите на работата не местната управа за насърчаване на карането на велосипед в града. И изглежда усилията дават резултат – двуколесният трафик се е увеличил с 68 процента през последните 20 години.

Датското правителство е инвестирало около 143 милиона евро от 2005 г. насам в подкрепа на колоезденето в градска среда и се стреми да насърчава все повече пътуващи да предпочетат транспорта на две колела. Велосипедни и пешеходни мостове – това са най-честите елементи, които се добавят към съществуващата инфраструктура, целяща да намали броя на инцидентите с коли и да държи велосипедистите по-далеч от отровните изгорели газове на автомобилните пътища. Докато велосипедният трафик продължава да се увеличава (с 15% скок само през последната година), движението на автомобили бавно намалява – сега е с 1% по-малко от преди една година.

С това работата на градската управа на Копенхаген не свършва. Мортен Кабел, сегашният кмет по техническите и екологичните въпроси, коментира наскоро пред Гардиън, че градът има за цел 50% от всички пътувания до работното място да се случват с велосипед – и това трябва да се постигне до 2025 г. Като се има предвид, че 41 процента от пътуванията вече се реализират на две колела, желаният дял от 50% е съвсем постижим.

Новото разширение на метрото, планирано да започне през 2019 г., може да се забави ръста на велосипедния трафик, но Кабел няма нищо против това, тъй като метрото също е форма на транспорт без емисии. „Най-важното нещо за мен е да има зелена транспортна система“, казва той. „Стига да е без изкопаеми горива и да облекчава задръстванията и замърсяването на въздуха, аз съм доволен от това“.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*