Супер-електромобилът Faraday – обречен ли е на неуспех?

През последната година автомобилните и зелените медии по света дебнат с особен интерес Faraday Future – една твърде потайна нова компания, която обеща да „скрие в джоба си“ Tesla Motors. Компанията се финансира от китайския милиардер Джиа Ютинг. Бързото разрастване на пазара на електромобили по света обаче постава под въпрос бизнес-модела на Faraday, което води до все повече предположения, че фирмата върви към пълен провал и навярно шумът около името й ще се окаже въздух под налягане.

Компанията усърдно крие своята интелектуална собственост, грижливо прибрана във фирмата-“черупка”, отбелязва The Verge. Компанията старателно държи продукта си далеч от очите на инвеститори и доставчици. Това изглежда доста подозрително. Само по себе си е и доста разочароващо.

Паралелно с това фирмата харчи пари „като луда“, разкрива скорошно разследване на The Verge и BuzzFeed. Изглежда, че компанията е затънала в дългове, а Джиа се е заел да премества служители от Faraday към екипите, работещи по друг проект – за безпилотен автомобил, който се разработва от технологичната му фирма LeEco.

Компанията обаче настоява, че бъдещата й първа кола ще накара света да ахне. Рекламни клипове показват как колата ще надмине Ferrari и Tesla на пистата. Мениджърите на Faraday се кълнат, че возилото ще има 100-120 киловата батерия – нещо, което в по-слабия вариант съответства на най-голямата батерия на Tesla. Накрая – хората няма да притежават колите Faraday, а ще могат да се абонират за тях и ще могат да си извикват безпилотна Farady всякога, когато поискат да се возят.

На теория това звучи добре – звучи дори като да е бъдещето на наземните превозни средства въобще, съчетавайки набиращите скорост тенденции – безпилотните превозни средства и споделените коли.

Дали Faraday върви към сензационни бъдещи успехи или към гръмове провал – предстои да видим съвсем скоро, пишат изследователите от MIT. Компанията планира да вземе участие на голямото изложение за потребителска електроника CES в Лас Вегас през януари. Очаква се точно там и точно тогава тя да покаже първия си сериен модел автомобил.

Ако това представяне мине добре, може би компанията ще има бъдеще. Ако на CES фирмата се изложи, няма да им останат много възможности. „Ако не намерят пари след CES,” пише The Verge, “ресурсите им ще бъдат напълно изчерпани до февруари“.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*