Най-доброто от света на батериите през 2016 г.

Началото на ерата на възобновяемите енергийни източници – времето, в което живеем – е белязано от най-интензивното търсене на идеалната батерия. Досегашните решения се справяха с досегашните потребности – часовници, лаптопи, телефони, ала днес искаме да караме електрически коли, да летим в електрически самолети и да имаме енергийно автономни домове. Затова новата генерация батерии трябва да отговорят на много по-високи изисквания – и да са достъпни в много по-големи обеми.
2016 година оставя своя отпечатък в тази област с няколко събития. С гордост можем да подчертаем, че едно от тях е българска иновация – разработката на керамична батерия.

Създадоха графенови батерии, които се зареждат за секунди и работят почти завинаги
С помощта на един от най-здравите материали на Земята един изследовател в университета Суинбърн в Австралия е създал батерия, която се зарежда супер бързо и може да бъде използвана отново и отново, без да губи ефективността си. Графенът е форма на въглерода, която се слави като супер-материал. Новият суперкондензатор на база графен преодолява много от недостатъците на традиционните литиево-йонни батерии.

Tesla отвори „гигафабриката“ на стойност 5 млрд. долара
Tesla отвори вратите на своята “гигафабрика“ за батерии: завод за литиево-йонни батерии на стойност 5 млрд. долара в Невада, САЩ. Очаква се този проект да подкрепи огромния ръст на производството на електрически автомобили на компанията. Не след дълго Елън Мъск заяви амбициите си да построи гигафабрики и в Европа.

Разработиха графенови батерии с тройно по-голяма енергийна плътност от литиево-йонните
Испанската компания Graphenano е разработила графеново-полимерна батерия, способна до голяма степен да реши пречките пред развитието на електрическия автомобил. В партньорство с китайската CHINT фирмата възнамерява да се опита да преобрази света на електрическата мобилност – и не само.

Изследователи случайно откриха начин да правят вечни батерии
Използвайки злато и някои новосъздадени материали, екип от Университета на Калифорния построил батерия с наножички, която поддържа работа след стотици хиляди цикли на зареждане и разреждане. В сравнение със съществуващите литиево-йонни акумулаторни батерии това може да преобърне бъдещето на съхранението на енергия. И всичко това е било открито по случайност.

Разработиха комбинирана система, кяото произвежда ток и водород едновременно
Изследователи са измислили нова концепция на име “hydricity”, насочена към постигането на устойчива икономика, която не само генерира електричество от слънчева енергия, но също и произвежда и съхранява водород за производството на електроенергия денонощно.

Нова батерия се зарежда за секунди, издържа цяла седмица

Нов тип батерия, която издържа в продължение на дни, а се зарежда само за няколко секунди, е създадена от изследователи от Университета на Централна Флорида. Батерията е изградена от суперкондензатори, които могат да съхраняват голямо количество енергия. На вид тя изглежда като тънък лист гъвкав метал, който е с размерите на нокът. Може да се използва в телефони, електрически превозни средства и всякакви видове носими устройства, според изследователите.

Инженери от Колорадо впрегнаха бирата за съхранение на енергия
Креативните хора измислят екологични решения дори докато си пият бирата. навярно по този начин група инженери от Университета на Колорадо Боулдър са измислили процес за създаване на електроди за литиево-йонни батерии от богатите на захариди отпадъчни води, които се изхвърлят в процеса на направа на бира. Това био-производство е не само устойчив източник на материали за батерии и горивни клетки, но и евтин начин за справяне с огромния обем отпадъчни води от пивоварните.

Българска керамична батерия може да осигури на електромобилите пробег 500 км
Керамична батерия, която може да се зарежда за около час и да осигрури на електромобилите дълъг пробег, разработва български научен екип. Не по-малко впечатляващо в нея е и малкият й размер: с обем колкото кутия за чай тя би могла да осигури на лек автомобил пробег от около 500 км.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*