Хийтроу се гласи за нова самолетна писта, въпреки проблемите със смога в Лондон

Мега-струткурата навярно ще доведе до превишения на нормите за въздуха и шума

Британското правителство ще „полее със студена вода“ лимитите за замърсяване на въздуха, настоявйки за разширяване на летище Хийтроу. Настъплението към проекта предизвика брожение сред политиците и еколозите в страната. Междупартиен одитен комитет тази седмица обяви, че министрите „не правят домстатъчно, за да покажат, че третата писта на Хийтроу ще може да се изгради без нарушаване на законите за качеството на въздуха и въглеродните емисии“.

Проектът за разширението на Хийтроу е замразен от години заради проблеми с екологичните въздействия от новата мега-структура. Замърсяването, шумът и накърняването на местообитанията са част от проблемите, заради които строежът не може да стартира.

Докладът на комитета сочи, че правителството продължително време не успява да дефинира кои задължения ще спази по отношение на опазването на климата, както и дали ще спазва ограниченията за замърсявнето на въздуха след Брекзит. Гаранциите за намаляване на шума също не се оправдават, според данните от доклада.

„Ако правителството иска да реализира разширението на Хийтроу … има нужда да покаже, че евентуалната трета писта може да бъде изградена и да работи без надвишаване на законовите граници за замърсяването на въздуха или надхвърляне на въглеродните бюджети“, коментира народният представител Мери Креаг. Такива гаранции от страна на правителството обаче няма.

Междувременно Лондон постепенно придоби мрачната известност на един от европейските градове с най-висока степен на замърсяване на въздуха. Неговите чести превишения на пределно допустимите норми за запрашаване са в основата на решението на Еврокомисията да изпрати страната в Съда на ЕО заради неспазване на лимитите за чистотата на въздуха.

„Тревожен е фактът, че правителството изглежда ще „полее със студена вода“ ограниченията за авиационни емисии, препоръчани от собствените си съветници по изменението на климата“, посочи Креаг. „Опазването на качеството на въздуха, въглеродните емисии и шумовите въздействия от една нова писта не може да са нещо, за което ще се мисли после“.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*