Дизелов хибриден камион на Volvo се движи с изключен двигател в 30% от времето

Смарт-система анализира топографията на пътя отпред и препоръчва най-добрия режим на шофиране

Дизелов хибриден камион на Volvo за превоз на тежки товари може да се движи с изключен двигател, разчитайки само на електромотора си, в 30% от времето на пътя. Концептуалният модел е първата разработка на Volvo Trucks за хибриден автомобил, създаден за превози на дълги разстояния. Заедно с подобрената аеродинамика и модул за прогнозиране на движението машината може да намали емисиите на CO2 с около 30%.

Хибридното задвижване е подсилено от регенеративна система, която възстановява енергия при спускане по наклон, по-голям от 1%, и при спиране. Възстановената енергия се съхранява в акумулаторите на автомобила. Тя и се използва, когато той се движи в електрически режим по равни пътища или малки наклони.

Хибридният двигател е комбиниран с оптимизирана аеродинамика, намаляваща въздушното съпротивление при движение.

Заедно с това е раззработена усъвършенствана версия на системата в помощ на водача „I-See“. Тя анализира топографията на пътя отпред, прави изчисления и предлага най-икономичния и ефективен избор между дизеловия двигател и електромотора, както и оптималното време за използване на възстановената енергия.

При обичайния курс за превоз на дълго разстояние се очаква, че хибридната система ще позволи двигателят на камиона да остане изключен през до 30% от времето за шофиране, казва производителят. Това ще спести между 5 и 10% гориво, в зависимост от типа на камиона или спецификацията и цикъла му на шофиране. Освен това хибридът предлага възможност за шофиране в изцяло електрически режим на разстояние до 10 км. Така автомобилът може да работи с нулеви емисии и нисък шум – например при преминаване през градска или крайградска зона.

„Днес превозите на дълги разстояния имат основен дял в разхода на енергия в транспортния сектор. Използването на хибридна технология може да доведе до значителни оптимизации и да предложи отговорно решение към околната среда“, казва Ларс Мартенсон, директор на отдела по околна среда и иновации във Volvo Trucks.

Камионът е разработен като част на двустранен изследователски проект на Шведската енергийна агенция Energimyndigheten и Министерство на енергетиката на САЩ.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*