Първият водороден влак направи дебютния си пробег

Маишината е в състояние да се движи с над 140 км/ч.

Първият в света влак с водородно задвижване наскоро нарправи дебютното си пътешетвие, достигайки над 75 км/ч по тестова отсечка в Залцгитер, Германия. Той направи първия си пробег без пътници.

Влакът Coradia iLint с нулеви емисии оставя само водни пари след себе си. Той е напълно безшумен и включва много различни иновативни елементи, които обелкчават движението му по трасето, най-вече свързани с интелигентото, динамично управление на енергията. Влакът е конструиран на базата на обикновен дизелов влак и е предназначен за движение по традиционни, неелектрифицирани линии.

„Този тестов пробег е значим момент за опазването на околната среда и техническите иновации“, каза Дидер Пфлегер, вицепрезидент на Alstom за Германия и Австро – компанията, произвела влака. „С пускането на Coradia iLint и технологията на горивните клетки Alstom става първият железопътен производител, който предлага алтернатива с нулеви емисии на влаковете за масов транспорт. Днес нашата нова задвижваща система, досега успешно доказана на тестовото трасе, се използва във влак за първи път – важна стъпка към чистата мобилност в Европа“.

Макар че „белите“ изпитания на влака при Залцгитер достигнаха само 75 км/ч., при изпитанията в Чехия видял влакът е развил 144 км/ч. Самият водороден газ, използван за тестовете на влака, е по същество отпадъчен страничен продукт от промишлени процеси, но компанията има планове да използва вятърна енергия за производство на водородното гориво, което ще е необходимо в бъдеще.

Снимки: Alstom

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*