Прототипен електрически самолет счупи два световни рекорда за скорост

Целта на проекта е създаването на авиолинии за регионален транспорт, които разчитат на хибридно задвижване

Електрически самолет, разработен от Siemens, наскоро постави два нови световни рекорда за задвижване с батерии, достигайки максимална скорост от около 337 км/ч.

Siemens Extra 330LE е прототипен самолет, който преодолява една от основните пречки пред електрическите полети: теглото на батериите и енергийната плътност. Според Electrek, компанията Siemens е вложила много работа в подобряването на енергийната плътност при този самолет, в резултат на което 330LE разчита на 260 киловата при тегло от 50 килограма. Крайната цел на работата на Siemens по този прототип е създаването на авиолинии за регионален транспорт, при които самолетите биват захранвани от хибридно-електрически задвижващи система. По този проект фирмата работи съвместно с Airbus, която пък разработва своя собствена концепция за електрически самолет – E-Fan.

Двата рекорда, поставени от самолета на 23 март 2017 г. в Германия – на летището Dinslaken Schwarze Heide – включват:

  • рекордна максимална скорост от 337,5 км в час (на разстояние от 3 километра, рекорд за електрически самолет с излетно тегло, по-малко от 1000 кг), и
  • рекордна скорост от 342,86 километра в час за електрически самолет с излетно тегло над 1000 кг.

Последният рекорд е постигнат чрез леки модификации в самолета, така че той да стане малко по-тежък.

Пилотът Уолтър Екстра е счупил предишния рекорд, поставен от американския пилот Уилям Йейтс през 2013 г. – с една минута и 10 секунди.

В петък, 24 март 2017., на същото летище в Германия самолетът 330LE, задвижван от систематата на Siemens, стана и първият в света електрически самолет, доказал се като способен да тегли безмоторен самолет в небето. Той изведе глайдера LS8- neo на височина от 600 метра само за 76 секунди. „Това осигурява допълнително, силно доказателство за производителността на мотора, счупил два рекорда за скорост“, каза Франк Антон, ръководител на eAircraft в поделението за рисков капитал на Siemens, известно като next47 на. „Само шест такива задвижващи агрегата ще са достатъчни, за да захранват един типичен 19-местен хибридно-електрически самолет“.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*