
Продажбите на екологично чисти продукти в Европа ще се удвоят до 2015 година. Все още обаче те ще съставляват само 5% от общия обем на продажбите на дребно. Купувачите ще бъдат възпирани от високите цени. Това сочи проучване на Центъра за търговия на дребно, цитирано от Ройтерс.

В доклад на Центъра за търговия на дребно, изготвен съвместно с уебсайта за сравнения на цени Kelkoo, се предвижда, че ценовата премия за „зелените“ продукти ще се свие от 46 процента до 40,5% към 2012 г., което все още е твърде много за повечето потребители.
„Зелените продукти не могат да станат масови, докато доставчиците не дадат на потребителите по-добър ценови стимул както в магазините, така и в уеб-сайтовете за търговия, за да могат да последват женланието си да живеят екологично,“ казва Брус Феър, управляващ директор на Kelkoo.
Центърът за търговия на дребно твърди, че продажбите на зелени продукти, покриващи широк спектър стоки от енергийно ефективни крушки до рециклирана хартия и хибридни автомобили, са достигнали обем от 56 милиарда евро през 2009 г. в сравнение с едва 10,3 млрд. евро през 2000 г. Прогнозата е, че продажбите ще се удвоят и ще достигнат около 114 милиарда евро до 2015.
Европейските домакинства в момента изразходват средно 369 евро годишно за зелени продукти. Лидер в това отношение са швейцарците, които разходват по 555 евро средно годишно. Най-малко за еко-продукти харчат испанците – средно по 315 евро годишно. Подгласници на лидера са съответно французите (413 евро), германците (364 евро) и британците (352 евро).
Напиши коментар