Фирми се обединяват в проучване за масово производство на водородни горивни клетки

Голяма нова изследователска инициатива ще търси начин за автоматизиране на производствените процеси за създаването на набори от водородни горивни клетки и драстично намаляване на разходите за произодството им.

Новата програма на стойност 3,5 млн. евро е наречена DIGIMAN. Тя включва Intelligent Energy, Freudenberg Performance Materials SE & Co.KG, WMG при Университета в Уоруик и Toyota Motor Europe, която наскоро пусна на пазара своя първи автомобил с горивна клетка – Toyota Mirai.

Тригодишната инициатива ще разчита на финансиране от Съвместното предприятие „Горивни клетки и водород“ (FCH JU) по програмата за финансиране на ЕС „Хоризонт 2020“.

Групата ще търси начин за прилагане на модерните дигитални и автоматизирани производствени техники към производствените линии за направата на водородни горивни клетки, които понастоящем са силно зависими от процеси, които се извършват ръчно. Надеждата е, че по-широкото използване на автоматизирани процеси, които са вече установени в други производствени индустрии, може да доведе до значително намаляване на разходите. Същевременно това трябва да позволи на нововъзникващия сектор да отговори на нарастващото търсене.

„Веднъж разработен, проектът ще позволи конфигуриране на машините за …готови за мащабиране производствени системи, за да се отговори на бъдещите потребности от повече от 50 000 набора горивни клетки след 2020 г.,“ се казва в изявление на групата.

Технологиите, които са обект на усъвършенстване, касаят производството на водородни горивни клетки както за автомобили, така и за други превозни средства като например дронове, а също и за статични електроцентрали.

„Автомобилите, задвижвани с водородни горивни клетки, са достъпни и сега, но за да се стимулира потреблението, ние трябва да гарантираме, че бъдещите набори от горивни клетки ще бъдат силно индустриализирани и ще останат конкурентоспособни“, заяви ръководителят на Intelligent Energy Ричард Пеърт.

„Намаляването на производствените разходи за горивните клетки, които ще се използват за транспортни приложения, е една от петте технологично-икономически цели на FCH, а Digiman напълно допринася за цялостната стратегия“, каза Барт Бийбуйк, изпълнителен директор на FCH2 JU. „Проектът наистина ще подобри производствените техники, като намали производственото време и разходите и увеличи нивата на качество на наборите от горивни клетки“.

Графика: система от водородни горивни клетки на Intelligent Energy.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*