Qualcomm демонстрира динамично зареждане на електромобили в движение

Динамично зареждане на електрически автомобили по време на движение демонстрира чип-производителят Qualcomm Incorporated. Компанията показа безжична система, която може да зарежда електрически автомобил динамично с до 20 киловата при скорости, характерни за движението по магистрала. Възможно е едновременното зареждане на няколко електрически превозни средсва върху една и съща „зарядна“ отсечка от пътя. Нещо повече, електромобилите могат да се зареждат и при движение в противоположни посоки.

Пилотната разработка се базира на Qualcomm Halo – собствена технология на компанията за безжично (индукционно) зареждане, която първоначално е разработена за зареждане на дребна електроника. Проектът за динамичното зареждане на електрически превозни средства (ДЗЕПС) е дело на дъщерното дружество Qualcomm Technologies в партньорство с VEDECOM и Renault.

Демонстрацията на динамичното зареждане се проведе на 100-метрово тестово трасе, наречено „FABRIC“, изградено от VEDECOM в Сатори Версай. Qualcomm Technologies и VEDECOM са изградили заедно зарядната част на системата, базирана на Qualcomm Halo. Тя е вградена в самия път в тестовото трасе. От друга страна VEDECOM и Renault са изградили „приемната“ част от системата с два автомобила Renault Kangoo.

След демонстрацията VEDECOM ще продължи да тества пътя FABRIC. Изпитанията имат за задача да се оценят функционирането, безопасността и ефективността на трансфера на енергия към превозните средства при широк спектър от реалистични сценарии. Това включва идентификация на превозното средство и разрешение за влизане на пътя, споразумение за потребление на енергия между оператора на пътя и собственика на превозното средство, вариации на скоростта и подравняването на колата на пътя.

Проектът FABRIC е на стойност 9 млн. евро, финансиран от Европейската комисия. Неговата задача е да изследва технологичната осъществимост, икономическата жизнеспособност и социално-екологичната устойчивост на безжичната технология за динамично зареждане на електрическите превозни средства. Проектът започна през януари 2014 г. и ще продължи до декември 2017 г. Той се осъществява от консорциум от 25 организации от девет европейски държави.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*