Асфалт заменя паважа в Париж, но паветата се рециклират

Все повече улиците на Париж се покриват с асфалт и старите павета се премахват. Това обаче не значи, че те се изхвърлят. Напротив – рециклират се и отново служат за настилка.

„В Париж имаме имаме всякакви специалисти, имаме и специалисти по паважа. Да си го кажем направо – в Париж има все по-малко павета! Основната причина за това е нуждата от капацитет за посрещане на нуждите на лица със затруднена мобилност,“ разказа Ерик Жан-Батист, урбанист и заместник-директор на общинската дирекция по градско планиране на Париж, по време на първия ден от “Обществен форум за Зелена столица”, който се провежда днес и утре във Френския институт в София.

„Из обществените места вече няма къде да видите павета – освен в старите исторически квартали,“ казва батист. Асфалтът дава удобство, освен това намалява и шума.

Паветата обаче не се изхвърлят. Вместо това те се преработват и се използват отново за настилка. „Важно е в условията на кръгова икономика да рециклираме материалите,“ казва Батист.

За целта паветата се разполовяват на машина, която създава идеално гладка повърхност на мястото на среза. След това срязаните павета се нареждат с гладката повърхност нагоре. Така те се използват за изграждането на пешеходни зони.

Освен, че паветата се използват повторно, хубавото на този подход е, че от едно паве стават две блокчета за настилка. Така се поркиват двойно повече площи с относително гладка повърхност, по която е лесно да се ходи и да се карат колелета, скутери и др.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*