
Група немски и италиански компании за обществен транспорт обявиха съвместно търг за разработването на 63 автобуса с водородни горивни клетки. Проектът е финансиран от ЕС и цели разработването на решения за публичен транспорт с ниски емисии, който да спомогне за повишаване на качеството на градския въздух.
Съвместният търг има за задача да осигури по-ниски цени за изграждане на нискоемисийни автобуси, за които се предвижда да започнат да функционират „през следващите няколко години“ във Вупертал, Франкфурт, Майнц, Висбаден и Кьолн в Германия и Южен Тирол в Италия. Според германската транспортна фирма WSW mobil GmbH, водородът, необходим за автобусите, може да бъде произвеждан като страничен продукт от химическата промишленост или чрез процес на електролиза с помощта на възобновяема електроенергия.
Други превозвачи, които участват в групата, са германските фирми Verkehrs-Verbund Mainz-Wiesbaden GmbH, TraffiQ Frankfurt и Regionalverkehr Köln GmbH, както и италианският доставчик на местни транспортни услуги SASA SpA-AG в Болцано.
Тръжната процедура е подкрепена отчасти от финансирания от ЕС проект JIVE, който има за цел внедряването на 139 нови автобуса с водородни горивни клетки и с нулеви емисии в девет европейски града. Германските фирми в групата допълнително са кандидатствали за финансиране от националната иновационна програма на Германия за технологии за водород и горивни клетки (NIP II).
Транспортните оператори са част от клъстер за доставки на автобуси с горивни клетки, който в момента се състои от 15 компании от Германия и Италия. Целта им е да преоборудват целия си автопарк в превозни средства с нулеви емисии в бъдеще с цел борба със замърсяването на въздуха.
Напиши коментар