Берлин обмисля 10 км зелена велосипедна пътека под метрото U1

Изоставеното пространство под повдигнатото метро в Берлин може скоро да се превърне във „великолепен булевард за велосипеден трафик“, който ще се простира на почти 10 километра из целия град. Предложението, наречено „Радбан Берлин“, е на местната общност и се ръководи от екип от местни специалисти и изявени личности. Заедно те се надяват да превърнат изоставеното пространство в покрита велосипедна пътека, обвита в жива зеленина, със станции за ремонт на колелета и със зони за отдих с кафенета и каравани за храна.

Въпреки че все още е в ранните си етапи, визията се подкрепя от мнозина – особено тези, които смятат, че градът не разполага с достатъчно инфраструктура за велосипеди. Предложената велосипедна пътека ще се простира на 10 км под повдигнатата железопътна линия, която преминава по протежение на един от главните пътища на Берлин, свързвайки три области и различни квартали.

Понастоящем пространството под железопътната линия е напълно празно, с изключение на няколко незаконно паркирани коли:

Според плана, мястото под метрото ще бъде идеално за добре организиран „велосипеден булевард“, като се има предвид, че районът около гарата вече е пълен с велосипедисти.

Въпреки това текущата велосипедна пътека в района е сравнително къса. Освен това е разбита на различни места заради изпъкнали дървесни корени.За местните велосипедисти очевидното решение е да се направи по-добра велосипедна пътека под железопътната линия, създавайки безопасен маршрут за велосипедния трафик, без да се нарушава автомобилният поток. Ще има повече от достатъчно място за двупосочен велосипеден път, ограден с много зеленина от двете страни.

„Радбан Берлин“ е рожба на архитекта Матиас Хескамп, а екипът зад него се състои от група от професионалисти от пет страни – все с различен произход, но с обща цел: подобряване на условията за колоездене в немската столица. Според Bike Citizen, проектът е получил подкрепа от Берлинския сенат, а екипът ще направи презентация в града в началото на лятото. Както се посочва в предложението на екипа за градско проектиране, основната цел е да „съживим бившето пространство по знаковата линия U1 до [превръщането й в] пулсираща градска артерия. По този начин тя ще играе ролята на място за модерна мобилност, иновации и развлекателни дейности.

Изображения: Radbahn Berlin

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*