Tesla ще захранва „почти всичките“ си супер-зарядни със слънчева енергия

Tesla иска светът да премине към възобновяема енергия – и компанията се готви да даде пример, като изключи „почти всичките“ си супер-зарядни станции от електро-мрежата. Мнозина критикуваха фирмата, че захранва сзарядните колонки с ток от мрежата, който най-често идва от мръсни изкопаеми горива. В отговор, основателят на Tesla Елън Мъск обяви, че „почти всички“ зарядни ще бъдат изключени от мрежата, а соларни масиви и батерии към тях ще осигуряват електричеството. Тези модули вече са в процес на инсталиране при 800 станции на компанията.

Откакто супер-зарядните станции на Tesla започнаха да се появяват още през 2012 г., Мъск говори за добавянето на слънчеви масиви към тях. Сега той се готви да пусне „Версия 3“ на зарядните, не само със соларни модули, но и с акумулаторни системи. В отговор на негативен коментар в Twitter Мъск заяви: „Всички супер-зарядни преминават към слънчева енергия / енергия от батерия. С течение на времето почти всички ще бъдат изключени от електрическата мрежа“.

За да се случи това, все още предстоят известни логистични здачи. Tesla ще се нуждае от слънчеви масиви, големи колкото футболни игрища на някои от станции. Въпреки това намерението е ясно, а Мъск нееднократно е доказвал, че когато каже нещо, го прави.

2 коментара

  1. Грешна ти е информацията!

    Ако на ден минават 4 броя, то за година ще е необходима 400х365=146 000kWh енергия.

    За инсталация на фотоволтаици с мощност 1kWp са необходими под 5кв.м. , а тази инсталирана мощност осигурява за нашите ширини около 1300kWh енергия. Колкото по на юг – повече енергия, на север от нас – по-малко.

    За 146 000kWh енергия годишно, ще са необходими

    -112,5kWp мощност
    -561кв.м.площ

    Стандартно футболно игрище е с размери 105 метра дължина и 68 метра широчина с площ 7140.
    Фотоволтаици с тази площ биха осигурили моментна максимална мощност от 1428kWp което е около мегават и половина и без никакви акумулатори, може да зарежда 15 автомобила едновременно във всеки един момент, за всеки час в който пече слънце. Ако повечето автомобили са с по-малки акумулатори (например Модел3) или само дозареждат, ще остава и енергия, която да се съхранява в акумулаторите на зарядната станция за нощни зареждания или ако се съберат повече от 15-20 автомобила едновременно.

    Като се има предвид, че един паркинг заедно с подстъпите към него на магазин от големите вериги – Кауфланд, Метро и т.н. е с площ понякога над 2 футболни игрища, могат да се кооперитат с Тесла, да им направят сянка и „покрив“ на паркинга, като ползват 20-30 паркоместа за зарядни колконки.
    Сделката ще е Печеля/Печелиш, защото клиентите на зарядните станции в 99% от случаите ще влязат в магазина по време на зареждането, а и останалите клиенти ще предпочетат да паркират на сянка и/или сушина автомобилите си!

  2. Доста големи игрища ще трябват.Ако за един ден минат само 4 Тесла 100D консумацията достига почти половин мегават. Такава мощност трудно се постига със стадион фотоволтаици дори през лятото, а в бъдеще се очаква през една такава станция да минават десетки коли.

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*