Учени: субисидиите за електромобили са неефективен начин за намаляване на CO2 емисиите

Субсидиите за закупуването на електрически автомобили в Канада е неефективен начин за намаляване на емисиите на парникови газове, според проучване на Монреалския икономически институт.

“Това е просто разхищение“, каза един от авторите на изследването – Жермен Белцейл, който разглежда субсидиите за електрическите превозни средства, предлагани от двете най-големи провинции в Канада – Онтарио и Квебек. Бонусите могат да достигнат до една трета от покупната цена на автомобила. “Тези програми не само струват цяло състояние на данъкоплатците, но и имат слаб ефект върху емисиите на парникови газове”, казва той.

Правителството на Квебек определи цел – да има един милион електрически и хибридни автомобили по своите пътища до 2030 г. (в сравнение с 6000 в момента). Онтарио си постави същата цел.

На тази база, според Белцейл, въглеродните емисии ще спаднат с около 3,6 процента в Квебек и с около 2,4% в Онтарио.

Квебек предлага отстъпки до 8 000 долара за закупуване на нови електрически или хибридни автомобили, които са значително по-скъпи от техните аналози, работещи с бензин, докато Онтарио предлага сумата от 14 000 долара в помощ на купувачите на такива коли. Проучването изчислява, че тези субсидии костват на данъкоплатците в Онтарио по 523 канадски долара за тон парникови газове, които няма да бъдат изпуснати в атмосферата и по 288 канадски долара на данъкоплатците в Квебек. За сравнение, една система за органичаване и търговия с емисии за големите замърсители в Квебек и щат Калифорния, в която Онтарио скоро ще включи, коства 18 канадски долара на тон. Иначе казано, при субсидирането на покупките на електрически автомобили Онтарио и Квебек в крайна сметка изразходват до 29 пъти и до 16 пъти повече от това, което биха изразходвали чрез въглеродния пазар за същата цел, казват учените.

“Здравният разум – и от гледна точка на икономиката, и откъм екология – подкрепя намаляването на тези субсидии и дори елиминирането им”, заключава проучването.

1 коментар

  1. „523 канадски долара за тон парникови газове,“ А това пък се равнява на малко повече от половин тон гориво. Последното означава, че са взети данни на предполагаема годишна основа „силно занижена“ ако приемем 10 годишен жизнен цилъл на дин електромобил то нещата придобиват много неприятен за поръчителите на изследването обрат.
    Видно става от това изследване, че клонът на статистиката „стъкмистиката“ определено не е наш патент.

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*