Умни опаковки променят цвета си, за да кажат от колко време е отворена храната

Изхвърлянето на храна е един от големите екологични казуси на съвремието ни, а британската верига супермаркети Saisbury’s сега се е заела да се справя с част от този огромен проблем посредством нова, „интелигентна“ опаковъчна система.

Етикетът „Smart Fresh“ променя цвета си от жълто до лилаво въз основа на продължителността на времето, в което опаковката е отворена. Sainsbury’s казва, че технологията ще помогне да се намали обемът на шунка, която се изхвърля в Обединеното кралство. Една от причините продуктът да бъде изхвърлян е, че потребителите лесно забравят колко дълго е била отворена опаковката и затова я изхвърлят „за всеки случай“.

Скоростта, с която се променя цветът на етикета, се влияе и от температурата в хладилника на клиентите. Това означава, че тя изменя цвета си по-бавно, ако хладилникът поддържа под 5°С.

„Всички ние сме били в това положение – отваряме хладилника и намираме в него шунка, която стои на дъното на някой рафт, и не можем да си спомним колко време е била отворена“, казва Джейн Скелтън, директор по опаковките в Sainsbury’s. “Грижа ни е за съдбата на нарязаната шунка в хладилниците на докмакнствата из цялата страна – искаме да намерим начин да намалим разхищаването на храна, като помагаме на клиентите да пестят пари с новата технология „Smart Fresh“.

Опаковката ще бъде изпробвана върху собствената марка варена шунка на Sainsbury’s, в която се влагат по седем парчета.

Компанията заяви, че инициативата е част от програмата ѝ за борба с отпадъците на стойност 10 млн. долара – „Save Less, Save More“. Като част от нея неотдавна компанията промени размера на опаковките си за салати, за да намали отпадъците. Фирмата пакетира в многократно отварящи се опаковки общо 38 продукта. Наскоро даже въведе нов вид опаковка за 14 вида колбаси, която помага на хората да извадят и сготвят само толкова, колкото им е нужно.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*