Fisker се отказва от графеновите батерии, засега

Решението на Fisker да оборудва електромобилите Emotion, които скоро ще произвежда, с графенови батерии, изглежда претърпя челен удар с реалността: графеновите батерии за автомобили все още не са напълно готови за задачата, която компанията искаше да им повери. Те тепърва трябва да бъдат усъвършенствани.

Fisker беше решена да стане първата компания, която използва графеновата технология. Този род батерии осигуряват по-голям пробег и по-кратки времена за зареждане. Засега обаче Fisker ще се придържа към “конвенционалните” литиево-йонни клетки.

Новината за отказа на Fisker дойде от изданието „Automotive News“, което съобщи за разпадането на съвместно предприятие между Fisker и фирмата Nanotech. В свое изявление Nanotech каза: “За да спазим графика за Henrik Fisker, ние трябваше да се съсредоточим само върху [автомобилните приложения] и нищо друго“. Компанията поясни, че планира да работи с различни технологични сектори и не би било добре да се съсредоточава въерху едно-единствено нещо.

Самият автомобилен прозиводител също загатна за промянята на плановете. Още преди разпадането на съвместното предприятие Fisker обяви, че бъдещият електромобил Emotion няма да се доставя с новия вид батерийни клетки. Вместо това Fisker планира да използва батерии, доставени от LG Chem – основен доставчик на акумулторни системи за производството на електрически автомобили.

Въпреки всичко Fisker и Nanotech запазват „приятелски отношения“ и посочват, че може да работят съвметно в бъдеще.

Според Fisker, промяната няма да повлияе на Emotion и нейните параметри. Колата пак ще гарантира пробег от 600+ километра. Emotion ще бъде пусната в продажба през 2019 г.

На снимката: предварителна илюстрация на Fisker EMotion, за която се очаква да бъде официално представена през август 2017.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*