Британците гласят мерки за насърчаване на еко-микробусите

Водачите на ванове в Обединеното кралство ще могат да преминат към по-екологични модели, без да им се налага да се разправят с много документация и да си сменят шофьорските книжки – това предвижда ново предложение, разгледано от британското правителство в края на миналата седмица. Департаментът по транспорта започна консултация, в която се разглеждат планове за промяна на правилата за лицензиране на водачите. Идеята е да стане възможно шофьорите да управляват по-тежки автомобили, ако въпросните превозни средства са електрически или задвижвани от природен газ. В такъв случай няма да им се налага да изкарват нова шофьорска книжка, предвижда проектът.

Целта е по-опростената система да насърчи шофьорите да карат по-чисти микробуси, за да се намали замърсяването на въздуха в градовете.

„Вановете са от съществено значение за нашата икономика. Те са от жизненоважно значение за нашите строители, малки фирми и фирми за доставка на стоки и услуги“, каза в изявление министърът на транспорта Джеси Норман. „Днес по пътищата ни има повече от тези коли от когато и да било. Това е добър знак за икономиката. Ала нашето предизвикателство е да се опитаме да се справим с тяхното въздействие върху качеството на въздуха. Искаме да улесним бизнеса да избере по-чисти превозни средства и нашите предложения целят точно това“, добави той.

Съгласно настоящите правила, шофьор със стандартна шофьорска книжка може да кара камион с тегло до 3500 кг. По-екологичните, електрически ванове с батерии често превишават тази граница – особено когато са натоварени. Това означава, че шофьорите се нуждаят от друг лиценз, за да ги управляват.

Транспортното министерство се опитва да промени правилата, така че стандартният лиценз да позволява на шофьорите да карат превозни средства с тегло до 4250 кг, ако са захранвани с електричество, природен газ, LPG или водород.

Търговските автомобили са основна причина за замърсяването на въздуха в градовете на Обединеното кралство. Проблемът е особено остър в последните години, когато ръстът на интернет търговията породи скок в броя на микробусите за доставка, които щъкат по градските улици. Търговските товарни автомобили генерират 16% от емисиите на CO2 от транспорта и 17% от емисиите на азотни оксиди в Лондон, според LoCity.

Правителството казва, че предложените промени са стъпка към постигането на целта почти всички автомобили и микробуси по пътищата в страната да бъдат с нулеви емисии до 2050 г. Точно тази цел е в основата и на решението на Великобритания от миналата седмица да сложи край на продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили от 2040 г.

Въпреки това решението привлече силна критика, тъй като не препоръчва по-широкото използване на т. нар. „зони за чист въздух“, които налагат на най-замърсяващите автомобили да плащата солени такси за навлизанието в подобни райони.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*