Електромобилите могат да захранват сгради без компромис с батериите

Електрическите превозни средства (ЕПС) са в състояние да осигуряват чиста електроенергия „на поискване“ за големите сгради, без това да навреди на пробега им, установили са учени от Университета на Уоруик. Изследователите са открили, че чрез интелигентно управление на така наречената технология „V2G“ енергията от бездействащите електро-автомобили може да се използва в сградите, без да съсипва акумулаторите. Констатацията е в противоречие с досегашните опасения, че подобен подход би навредил на батериите на електромобилите.

Проучването, публикувано този месец в списание Energy, предполага, че технологията V2G би могла всъщност да подобри живота на батериите с около 10% за една година – ако се приеме, че е правилно управлявана.

„Тези констатации засилват привлекателността на технологиите за връзка между автомобилите и мрежите“, заяви ръководителят на изследването д-р Котюд Уддин в изявление. „Не само, че това е ефективно решение за поддръжка на мрежата, но … и има реална възможност да удължи живота на батериите“.

Откритието може да има огромно значение за развитието на енергийните мрежи в бъдеще.

По време на двугодишното проучване Уддин и неговият екип са работили съвместно с Jaguar Land Rover и Warwick Manufacturing Group (WMG), за да анализират най-новите литиево-йонни батерии и да моделират ефективността им, заедно с измененията ѝ във времето в зависимост от това колко често се използват, при каква температура се съхраняват и колко често са напълно заредени или празни.

Учените са използвали данните, за да създадат интелигентен алгоритъм, който изчислява точно колко енергия може да се вземе от превозното средство, без да се ускори разрушаването на неговата батерия. Алгоритъмът е успешно тестван в университетския кампус, където тестовите електромобили са захранвали международната дигитална лаборатория WMG – в това число зала за 100 слушатели, учебни лаборатории и електрически лаборатории. В крайна сметка е установено, че е налице 9% спад на намаляването на капацитета и 12% спад на намаляването на енергията чрез V2G системата.

 

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*