Е-самосвaл си носи енергия колкото 8 коли Tesla Model S

Дори строителната индустрия може да бъде зелена. Колекция от швейцарски компании доказва, че това е така, разработвайки най-големия електрически автомобил в света. E-Dumper тежи 45 тона и има 700 кВт капацитет за съхранение. Това е колкото осем коли Tesla Model S. За да е сигурно, че возилото е възможно най-екологично, базата на E-Dumper е използван самосвал Komatsu HD 605-7. Оригиналният дизелов двигател е свален и заменен с шаси за батерии, които ще захранват новия E-Dumper.

Когато се каже, че това превозно средство е голямо, това наистина значи голямо. Гумите му са с диаметър над метра, а водачът трябва да се качи по девет стъпала, за да стигне до кабината. Размерът и силата му гарантират, че може да транспортира материали от планински хребет до долина 20 пъти на ден. Това е важно, тъй като през следващите 10 години самосвалът точно това ще прави – ще превозва материали от склоновете на Chasseral до циментовите заводи Ciments Vigier SA циментови заводи близо до Биел.

Тъй като превозното средство е електрическо, при спиране няма да има прегряващи спирачки. Спирачната система е регенеративна. Огромният огромният електрически двигател на практика ще се зарежда от слизането на камиона надолу. Излишната енергия от регенеративните спирачки ще се трупа в батерията и ще се използва, за да помогне на автомобила да се върне нагоре по хълма. Ако всичко върви по план, електрическият самосвал ще генерира повече електричество, докато пътува надолу, отколкото ще е необходимо за изкачването. Така вместо да консумира изкопаеми горива, той ще може да подава електроенергия към мрежата.

Скъпото начинание се ръководи от Ciments Vigier SA. В него участват още Lithium Storage GmbH и Kuhn Group, а проектът се подкрепя и от Empa. Специалистът по батериите Марсел Хелд отговаря за безопасността.

Пакетът батерии на E-Dumper ще тежи невероятните 4,5 тона и ще се състои от 1,440 кобалтово-никел-манганови клетки. Това е първият път, когато сухопътно превозно средство е оборудвано с такъв огромен набор батерии. „Тези клетки са изборът на германската автомобилна индустрия, когато става въпрос за следващото поколение електрически автомобили“, каза Хелд. Това е и първият път, когато автомобил от този клас на производителност е конструиран така, че да се изкачва и спуска по склоновете с 13% наклон, като в същото време зарежда батерията си с 40 kWh при едно спускане и използва електрически ток със сила до 3000 ампера, докато катери стръмен терен.

Снимки: Lithium Storage GmbH, SAE International

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*