Екс-шефове от Tesla произвеждат батерия „със значително по-нисък въглероден отпечатък“

Двама бивши шефове на Tesla – Питър Карлсон и Паоло Черути – се стремят да построят най-голямата фабрика за литиево-йонни батерии в Европа – с тяхната новостартираща фирма Northvolt в Швеция. „Ще произведем батерия със значително по-нисък въглероден отпечатък това, което се предлага от сегашните вериги за доставка,“ казва Карлсон.

Фабриката на Northvolt на стойност 4,5 млрд. долара ще произвежда батерии за електрически автомобили, кораби, камиони и моторни шейни. Те ще добиват материали като никел и графит от шведски доставчици и кобалт от финландска рафинерия. Самата фабрика ще се захранва с възобновяема енергия от шведските водноелектрически язовири. Отпадъчната топлина ще се използва за отопление, а старите батерии ще се рециклират. Northvolt обяви тази седмица и „широкообхватно“ партньорство с компанията ABB.

Батериите на Northvolt ще имат почти нулев въглероден отпечатък, според Карлсон. „Точно сега потокът от батерии за Европа идвеа предимно от Азия. Ако вземеме енергийните мрежи на Китай или Япония, въглеродните им отпечатъци са доста високи,“ казва Карлсон. „Когато натрупваме това в батерията на един автомобил, това означава значителен отпечатък“. Затова Northvolt иска да се диференцира, използвайки водноелектрическа енергия в производството си. Във фабриката ще се произвеждат собствени анодни и катодни химически смеси, вместо да се купуват такива от азиатски или европейски производители.

Карлсон няма амбиции да се състезава със стария си шеф Елън Мъск, пише изданието Wired. „Tesla е много предизвикателна култура, но също така е много възнаграждаваща. Има едно нещо, което никой не може да отнеме от Елън – той винаги поставq мисията над всички останали. Надяваме се, че ще можем да разпространяваме този тип култура и в рамките на Northvolt“.

Изображение: Northvolt

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*