
Новият Range Rover Sport е трансформиран от технологиите, с plug-in хибриден електрически силов агрегат, предлагащ невиждани досега икономичност, възможности и динамика, съобщиха от производителя.
Представеният днес модел следва новината, че от 2020 г. всички нови автомобили Jaguar и Land Rover ще бъдат електрифицирани, и бележи следващата стъпка в пътуването на британската компания към електрификацията.
Освен икономични PHEV версии, всеки Range Rover Sport има подобрен дизайн и нови потребителски технологии. Флагманският модел SVR вече предоставя 575 к.с., което го прави най-бързият Range Rover досега. Това е SUV, издигнат на друго ниво на динамични възможности, с несравнима привлекателност и чар.
„Когато започнахме да проектираме този нов Range Rover Sport, беше важно да запазим спортната му мощ и същевременно да развием екстериорния дизайн. Добавянето на подпомогнати от дизайна технологии, като новата ни информационно-развлекателна система и LED предни фарове, демонстрира стремежа ни да направим модела още по-желан и привлекателен за клиента“, заяви Гери Макгавърн, главен директор Дизайн в Land Rover.
Новият Range Rover Sport е първият plug-in хибриден електрически автомобил на Jaguar Land Rover. Наименуван P400e, моделът предоставя устойчива динамика чрез съчетанието на 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател Ingenium с 300 к.с. (221 kW) и електрически мотор със 116 к.с. (85 kW).
Общата мощност от 404 к.с. (297 kW), налична благодарение на системата за постоянно задвижване на четирите колела, дава на автомобила ускорение от 0 до 60 мили/ч за 6,3 секунди (от 0 до 100 км/ч само за 6,7 секунди) и максимална скорост от 137 мили/ч (220 км/ч).
С впечатляващ въртящ момент от 640 Нм, новият силов агрегат съчетава динамични и устойчиви показатели с традиционните за Land Rover проходимост, комфорт и финес.
Благодарение на електрифицирания си силов агрегат, Range Rover Sport P400e произвежда CO2 емисии от едва 64 г/км при комбиниран NEDC цикъл и предлага пробег в изцяло електрически режим от 31 мили (51 км) без да работи бензиновият двигател.
За първи път клиентите на Land Rover могат да изживеят почти безшумен офроуд лукс с нулеви емисии в съчетание с безкомпромисна проходимост върху всякакъв терен и достъп до зони, за които важат ограничения по отношение на качеството на въздуха, включително най-натоварените зони за зареждане.
Водачите могат да избират между два режима на шофиране според нуждите си: Parallel Hybrid (режимът за шофиране по подразбиране) – съчетава бензиново и електрическо задвижване; EV (Electric Vehicle) – позволява на автомобила да се движи само с електрическия мотор, използвайки съхранената в батерията енергия – идеалното решение за тихи пътувания с нулеви емисии.
Технологията Terrain Response 2 на Land Rover има уникална настройка, за да разпределя интелигентно и прецизно въртящия момент от електрическия мотор, който няма скорост на пълзене и осигурява максимален въртящ момент от 0 об./мин, към четирите колела. Това осигурява по-голям контрол при офроуд маневри с ниска скорост, утвърждавайки изключителната проходимост и възможности на Range Rover Sport.
Моторът е задвижван от 13,1 kWh литиево-йонна батерия с високо напрежение. Инженерите на Land Rover създават решение, което увеличава максимално интериорното пространство и предоставя идеално разпределение на теглото.
2,0-литровият бензинов двигател Ingenium е надлъжно монтиран, с 85 kW електрически мотор, разположен в 8-степенната автоматична трансмисия ZF в центъра на автомобила наред със 7 kW бордово зарядно устройство. Точката за достъп до кабела е в предната част на автомобила, а клетъчната литиево-йонна батерия с формата на призма е монтирана в задната част под пода на багажника.
При бързо зареждане у дома пълен заряд може да бъде постигнат само за 2 часа и 45 минути с помощта на специална 32-амперова стенна кутия. Батерията може да бъде заредена напълно за 7 часа и половина с помощта на 10-амперов кабел за зареждане, който се предоставя като стандартно оборудване.
Със сериозни, съществени промени, екстериорът е развит да е в хармония с дизайна и да го модернизира, придавайки по-динамичен вид на Range Rover Sport без да променя характера му.
Отпред, впечатляващият нов дизайн е постигнат, благодарение на интелигентните пикселизирани лазерни LED предни фарове, разположени до обновената предна решетка. Това се допълва от нова броня с по-агресивен профил. Новата PHEV версия включва също достъп до 7 kW бордово зарядно устройство, скрито зад емблемата Land Rover в дясната част на предната решетка.
В купето новата информационно-развлекателна система Touch Pro Duo, наречена „Blade“ от разработчиците й, е най-високотехнологичната, създавана досега от Jaguar Land Rover, и е истински уникална. Двата 10-инчови сензорни екрана с висока резолюция формират центъра на минималистичното купе, съчетавайки футуристично, елегантно усещане с интуитивен, завладяващ интерфейс и несравнима функционалност.
Автомобилната свързаност е подобрена, благодарение на до 14 входа за зареждане, включително електрически контакт за зареждане на лаптопи и други устройства. Въвеждането на Activity Key на Jaguar Land Rover добавя нови нива на удобство в Range Rover Sport, позволявайки на клиентите да заключват и отключват автомобила си без да е необходимо да носят стандартния ключ – идеално за дейности на открито.
Тези, които търсят върховия динамичен SUV, ще се насладят на мощната нова версия SVR, която отвежда Range Rover Sport в нова територия. Мощността е увеличена до 575 к.с., предоставяйки ускорение от 0 до 60 мили/ч само за 4,3 секунди (от 0 до 100 км/ч за 4,5 секунди), а дръзки обновления на дизайна и увеличеното използване на конструкции от карбонови влакнаправи новия SVR по-динамичен, по-бърз и по-пъргав от преди.
Проектиран и конструиран от Jaguar Land Rover във Великобритания, новият Range Rover Sport ще се произвежда в завода на компанията в Солихъл и вече може да се поръчва, като първите доставки ще започнат в края на 2017 г. (в зависимост от пазара).
Напиши коментар