ЕС планира въглеродни кредити, а не квоти, за електромобилите

Нов план на Европейския съюз за насърчаване на електрическите автомобили ще спести така очакваните квоти и вместо това ще включва въглеродни кредити, които производителите на автомобили ще могат да използват за компенсиране на емисионните цели. Това оповести Ройтерс, позовавайки се на източници директно от ЕС.

Предложението се очаква официално на 8 ноември. То ще въведе нови стандарти за CO2 за автомобили и микробуси за периода след 2020 г., за да помогне за постигането на целта на блока за намаляване на емисиите на парникови газове най-малко с 40% под нивата от 1990 г. до 2030 г.

Източниците на Ройтерс твърдят, че проектозаконът ще определи цел за автопарка от леки автомобили за 25-35% намаление на средните емисии на CO2 до 2030 г. и за 30-40% намаление при микробусите. Окончателните стойности ще бъдат определени в дискусия на високо равнище между комисарите на ЕС в началото на ноември.

Европейските производители на автомобили лобираха за 20-процентно намаление и призоваха спазването на нормата да бъде обусловено от потреблението на електрически автомобили от страна на потребителите.

В знак на съгласие с производителите, че липсва инфраструктура за електрическите превозни средства, предложението на ЕС ще включва 800 милиона евро от бюджета на ЕС за правителства, региони и градове за изграждане на достъпни точки за зареждане, както и 200 милиона евро за разработване на батерии между 2018 г. и 2020 г.

Според Ройтерс, иновационната схема за въглеродни кредити е вдъхновена от Калифорния – смятана от мнозина в сектора за “водещата лаборатория” за политиките по отношение електрическите превозни средства.

“Отвъд определянето на обща цел за намаляване на емисиите на леките и лекотоварните автомобили ние обмисляме за пръв път различни стимули за ускоряване на разпространението на чисти превозни средства,” заяви еврокомисарят по въпросите на климата Мигел Ариас Каньетт..” Лично аз не харесвам задължителни норми или квоти”. Според него, новата система ще “позволи по-гъвкав подход, който ще осигури непрекъснат стимул за иновации”.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*