Луксозна, 100% електрическа яхта радва любителите на плаването с пробег до 65 км.

Луксозна яхта тихо пори вълните и косите ви се развяват под милувката на вятъра. Само плясъкът на водата и шумоленето на вятъра се чуват под крясъка на чайките. Мечтата за тази идилия е залегнала при проектирането на яхтата Dasher на компанията Hinckley, която претендира да е „първата изцяло електрическа луксозна яхта в света“. Тя се задвижва от двойка електрически мотори с мощност 80 конски сили и водоустойчиви литиево-йонни батерии BMW i3.

Dasher се задвижва изцяло от електричество. Дълга е 8,5 метра и плава в крузен режим със скорост от 16 км/ч, но може да развие скорост до 43 километра в час. При скорост от 16 км/ч. Dasher има пробег от около 65 километра. При по-високи скорости този пробег намалява до около 32-40 км. Зарежда се за около четири часа.

„Hinckley започва да строи лодки през 1928 г. Известни сме с това, че изграждаме вечни лодки, построени според традицията в Мейн, и винаги сме били популярни с това, че наблягаме не иновациите – не просто заради самите иновации, а за създадем ново и приятно преживяване за потребителите“, разказва Скот Брайънт, директор продуктово разработване в компанията, пред Inhabitat. С Dasher преживяването е наистина интересно – колкото и да ускорява, тя няма ръжащи двигатели. Вместо бучене се чува само шумолене на вода, подобно на водопад.

С появата на Dasher дебютира и нов вид тиков материал, който от Hinckley описват като „лек, ръчно тониран епоксиден композит, който е по-евтин за поддръжка и не толкова тежък, колкото е лакираното тиково дърво“. Това, заедно с други материали, отпечатани на 3D принтер, допринася за олекотяването на конструкцията на яхтата. Спроед компанията, титаниевият хардуер и детайлите за конзолата са отпечатани на 3D принтер, защото това „постига форми с ниво на прецизност, невъзможни за традиционните методи за изграждане“ на яхти.

Сензорен екран на конзолата позволява на капитана лесно да вижда „карта“ на наличния пробег, преди да е станало необходимо да зареди батериите отново. Конзолата показва и колко процента от захранването на батерията остава.

Отвореното оформление позволява на гостите да се събират комфортно и дори има прибиращо се предно стъкло, за да може капитанът да се присъедини към забавленията. Брайънт казва, че точно това е уникалното преживяване: „собственикът си седи тук, небрежно управлява лодката, всички гости са наоколо, всички се забавляват, всички са близо до водата и чуват само водата“.

Снимки: Hinckley / Lacy Cooke

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*