Електромобили ще има в цялата гама на Toyota и Lexus през 2025 г.

Компанията цели продажбата на повече от 5,5 милиона електрически автомобила, вкл. 1 милион с нулеви емисии до 2030 г.

Японският автомобилен гигант Toyota обяви план за ускорена разработка и пускане на пазара на електрически превозни средства, вкл. хибриди (HEV), плъгин хибриди (PHEV), с батерии (BEV) и с водородни горивни клетки (FCEV). Компанията цели да намали средните емисии на CO2 от нови автомобили с 90% спрямо нивата от 2010 г.

До 2030 г. Toyota очаква да продава повече от 5,5 милиона електрифицирани превозни средства, вкл. 1 милион автомобили с нулеви емисии (BEV и FCEV). Освен това до 2025 г. всеки модел в гамата на Toyota и Lexus по целия свят ще бъде или само с електрифицирано задвижване или с електрифицирана опция.

Това ще бъде постигнато чрез увеличаване на броя на специализираните модели от типа HEV, PHEV, BEV и FCEV, както и чрез стандартизиране на електрифицираното задвижване на всички свои модели. Броят на моделите, разработени без електрифицирана версия, ще бъде сведен до нула.

Toyota ще ускори популяризирането на електрическите автомобили с батерии (BEV) с повече от 10 модела, които ще бъдат достъпни в световен мащаб до началото на 2020 г., започвайки от Китай, преди да влязат на други пазари – очаква се постепенно въвеждане в Япония, Индия, Съединените щати и Европа.

Комбинацията от FCEV ще бъде разширена както за пътнически, така и за търговски автомобили през третото десетилетие. Продуктовата гама на хибридните автомобили също ще нараства, благодарение на развитието на Toyota Hybrid System II (използвана в сегашното поколение Prius и други модели), въвеждането на по-мощна версия при някои хибридни модели и разработване на по-опростени хибридни системи.

Toyota цели също така да разшири своята гама плъгин хибриди (PHEV) през следващото десетилетие. Компанията активно разработва батерии с твърдо вещество от следващо поколение и има за цел да комерсиализира технологията до началото на 2020 г. Освен това Toyota и Panasonic планират съвместен бизнес за създаване на най-добрата призматична батерия в автомобилната индустрия.

В допълнение, Toyota ще развива социална инфраструктура, която благоприятства широкото разпространение на електрифицирани превозни средства. Това включва създаването на система за подпомагане на повторното използване и рециклиране на батериите, както и подкрепа за популяризирането на зарядни станции за електрически автомобили и станции за зареждане с водород чрез сътрудничество с държавни органи и партньорски компании.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*