Ученици изследват дивата природа с дронове

дрон в небето

60 ученици от София ще изследват дивата природа посредством най-съвременните високотехнологични средства за проучване на дивия живот. Учениците ще са от 9 и 10 клас. Те ще проведат теренни проучвания на Драгоманското блато, Чепън планина и Природен парк „Витоша“. Със собствените си ръце младежите ще приложат най-съвременните научни методи за изследване и опазване на биологичното разнообразие, боравейки с модерни технологии като фотокапан и дрон.

Дръзкото начинание е дело на Сдружение за дивата природа „Балкани“, а учениците ще са от 51-во СУ „Елисавета Багряна“ в София. Преди децат да заминат да правят проучвания на терен, експерти на сдружението ще споделят опита си и ще представят основни термини в биологията и екологията и интересни факти за природозащитата.

„Съвременните младежи имат достъп до много информация, но рядко успяват да отсеят тази, която е важна за тях. Проблемът допълнително се задълбочава, когато става въпрос за теми като биоразнообразие, защитени видове и опазването им,“ казват от природозащитното сдружение. „В рамките на учебната програма тези теми са слабо застъпени. В резултат на това голяма част от учениците нямат реална възможност да се включат в дейности за опазване на биологичното разнообразие и в последствие нямат отношение към проблемите на природозащитата у нас“.

Начинанието е подкрепено с финансиране от Мтел Еко Грант и ще остави траен отпечатък от работата на младежите. В края на проекта учениците ще изработят мултимедийни информационни материали, които ще бъдат публикувани за свободно ползване в интернет – в Youtube канала на Сдружението и на страницата „Детство сред природата“. Инициаторите казват, че най-хубавите снимки от работата на децата сред природата ще бъдат публикувани в Общомедия – хранилището за снимки и видеа към Уикипедия.

„Целта на проекта е да покажем на учениците различните възможности, които им предлагат съвременните технологии и интернет, чрез които те могат да се включат в дейности за опазването на биоразнообразието. А след това, с тяхна помощ да предадем по лесен и разбираем начин наученото от тях, така че то да може да се ползва свободно от всички останали – ученици, учители, преподаватели, родители, природозащитници, НПО и др.“

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*