Индия изненадващо загърби амбициите си за електромобили

Министърът на автомобилния транспорт на Индия Нитин Гадкари отхвърли плановете на страната да въведе национална политика за подпомагане на навлизането на електрическите автомобили. Световните анализтори определиха решението като изненадващ обратен завой.

Въпреки опасно вредните нива на замърсяване на въздуха в повечето големи индийски градове, правителството тази седмица реши да отложи плановете си за електрическа мобилност за 2030 година.

„Всеки ден на пазара се появява някоя нова технология и технологиите винаги предшестват правилата и нормите“, обясни индийският министър на автомобилния транспорт на пресконференция в Делхи в четвъртък. Той сам направи изненадващото съобщение, че правителството се отказва да провежда политика за подпомагане на растежа на електрическите превозни средства (ЕПС).

Обратът навярно е резултат от натиск от страна на производителите на автомобили, предполагат световните анализатори. Без съмнение решението е тежък удар за гражданите в страната, страдащи от тежкия смог в градовете, както и за бизнесите, които са инвестирали в ситеми за добив на чиста енергия в Индия и в системи за съхранението й.

Докато Гадкари обясняваше, че сега Индия няма нужда от политика за електрическа мобилност, Амитаб Кант – главен изпълнителен директор на правителствения мозъчен тръст по транспортната политика NITI Aayog – добави, че има нужда от повече екшън-планове. „В Индия става много трудно да се променят правилата и регулациите, така че нека по-добре да има действия“, каза той. Кант намекна, че ще бъде оставено на пазара да „реши“ дали Индия да възприеме електрическата мобилност по-масово.

Замърсяването на въздуха в индийските градове достигна критични нива през последните няколко месеца. Ситуацията бе обострена от задръстванията по пътищата в страната, които претрупани с превозни средства – повечето силно замърсяващи. Точно това бе и и една от причините за предложението на правителството да въведе политика, според която до 2030 година в Индия трябваше да се продават само електрически превозни средства.

Тази цел вече не съществува. Вместо това компаниите ще имат „гъвкавостта“ да продължат производството и популяризирането на всички видове превозни средства на индийския пазар.

1 коментар

  1. Абсолютно нормално е, да се откажат. Като се има предвид колко народ са и колко нови електроцентрали и подменена и допълнена енергийна инфраструктура биха били нужни, за зареждане на десетките и стотици милиони електромобили. Бюджета на страната Индия няма да се справи, а ще трябват пари и за субсидирано закупуване, защото индийците масово са бедни хора, махараджите не са кой знае колко.

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*