Схема за споделени велосипеди не използва стоянки

Схема за споделени градски велосипеди без стоянки позволява на потребителите да оставят използваното колело където им е удобно. Наречена LimeBike, необичайната услуга е на пазара от лятото на 2017 година в САЩ, а в Европа “дебютира” по време на Световния мобилен конгрес в Барселона.

Целта на създателите на LimeBike е да услугата да съчетае удобството на съвременните дигитални технологии и нуждата от устойчива градска мобилност. Много хора се придвижват в градската среда посредством велосипед. Повечето от тях имат смартфон с джоба си. Ето как се е родила идеята потребителите на споделени велосипеди да могат да ги наемат и отключват с помощта на смартфон приложение.

Всеки велосипед има своя баркод или QR код. Чрез сканирането на кода със съответното приложение потребителят може да наеме даденото колело. След това е достатъчно да се качи и да го кара. Когато достигне желаната дестинация, той може просто да го остави както му е удобно.

Велосипедите се заключват с помощта на скоба, която блокира задното от двете колелета. Отключването на скобата става след наемането на велосипеда посредством сканирането на кода.

Доколко такава услуга би могла да просъществува безопасно в България – е спорно. В САЩ обаче, където е “родена”, услугата се използва в над 30 града. Вече я има и в Европа – във Франкфурт. По време на Световния мобилен конгрес 2018 LimeBike направи своеборазен “официален дебют” за Европа, а на сайта на компанията има раздел, който приканва хората от цял свят да гласуват за появяването на LimeBike в своя град. Освен с метните общности, LimeBike работи в сътрудничество с местните власти за осигуряването на услугата.

Освен обикновени велосипеди, LimeBike може да включва електрически колелета, както и електрически мотопеди. За е-мотопеда например казват, че е в състояние да измине 60 килметра с едно зареждане на батерията и развива максимална скорост 24 км/ч.

Срещнахмесеза кратко със създателите на LimeBike по времена съпътстващото изложение MobileFocus.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*