H&M: 100% от материалите ни трябва да са устойчиви до 2030 г.

100% от материалите, които се използват в облеклата и продуктите на модната марка H&M, трябва да са рециклирани или  добити от устойчиви източници до 2030 г., обяви компанията. В момента, към края на 2017 г., 35% от обема материали за производството на фирмата са устойчиво добити. В частност, 59% от памука за изработката на дрехи е от екологични източници. Това означава, че производителите на влакното отглеждат културите и събират добивите по начин, който не вреди на околната среда – нито от гледна точка на използването на вода, нито откъм прилагане на химически вещества за подхранване и растителна защита, или в каквато и д е друга светлина, обясни Анна Великова, комуникационен мениджър на фирмата за България.

Вчера H&M представи у нас специална модна колекция от одежди, изработени от рециклирани суровини. Част от дрехите са изработени от рециклиран полиамид – найлонови влакна от рибарски мрежии и найлонови отпадъци. Други от облеклата пък са от нишки от бамбук – бързорастяща трева, която изисква малко вода и е много дълготрайна.

Пак до 2030 година H&M има за цел да използва само енергия от екологично чисти източници, тоест да е 100% ВЕИ-захранвана. Част от плана на компанията по отношение на потреблението на енергия е да намали консумацията си с 25% до 2030 г. В момента около 96% от енергията, употребявана от фирмата, е от ВЕИ.

Събирането на стари дрехи – инициатива, с която популярната модна марка е вече добре известна – също е градирано в нови цели за идните години. „До 2020 г. всяка година трябва да събираме по 25 хиляди тона стари дрехи“, казват от компанията. За 2017 са събрани общо 17 771 тона дрехи в магазините на марката. Това е тегло, равно на 89 милиона тениски.

В България събраните стари дрехи са 578 тона. Това, според фирмата, е около 25% от заложната цел за 2017 г. За първите три месеца на настоящата година са събрани 93 тона дрехи.

Всички пет етапа от жизнения цикъл на продуктите трябва да бъдат изцяло устойчиви, казват от H&M. Това касае не само облеклата, но и бижутата и всички други стоки, продавани от марката. Концепцията включва дизайна, избора на материали, производството, употребата и рециклирането. Върху първите три от тях фирмата има достатъчно контрол. Тъй като продуктите на H&M се произвеждат не в собствени фабрики, а в партньорски цехове, то компанията поставя изискване към тях да работят устойчиво. В бъдеще това ще включва и задължението да се използва екологично чиста енергия. Значително по-трудно е обаче да се повлияе на устойчивостта в последните два етапа – използването и рециклирането на дрехите, казват от компанията. Именно затова е развита и кампанията за събиране на стари дрехи. Етикетите на облеклата пък са проектирани така, че да насочват потребителите как да се грижат за дрехите си така, че да ги носят дълго.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*